• Catchie80

Vad har du för kläder på jobbet och vad jobbar du med?

Själv jobbar jag på kontor och klär mig ena dagen som en slashas och andra dagen i stövlar och kjol. Mycket roligare att komma till jobbet då när karlarna stirrar och tjejerna berömmer
    Sist så var det tydligen en stor diskussion i lunchrummet om hur snygg rumpa jag hade haha!
    Och nästa dag frågar kollegan om jag fortfarande har pyjamas på mig typ.

• Svar på tråden Vad har du för kläder på jobbet och vad jobbar du med?
  • Tigertofflan

Haha.. Kul!

Jag går i illgula varselkläder jag Har börjat så smått variera mig från att ha en gul reflex-tshirt till att ha privata tröjor.

Jobbar som truckförare och umgås till 99% med bara karlar. De som jobbar med mig och de chaufförer som kommer och lossar/lastar hos oss.

Leo 02 ~ Tim 04 ~ Sam 05
  • Catchie80

Tänk om du skulle dyka upp i stilettklackar och en reflexgul tajt klänning? Det skulel sätta fart på både gubbarna och kunderna. ALLA skulel vilja hämta paket hos er ahahah!

Tigertofflan skrev 2007-11-01 09:59:27 följande:
    Haha.. Kul!Jag går i illgula varselkläder jag Har börjat så smått variera mig från att ha en gul reflex-tshirt till att ha privata tröjor.Jobbar som truckförare och umgås till 99% med bara karlar. De som jobbar med mig och de chaufförer som kommer och lossar/lastar hos oss.
  • Underverket Tims mamma

Använder en jobbtröja med jobbnamnet på samt ett par mindre fina byxor som tål att smutsas ner.
    Jobbar som vårdare på Ösmohemmet AB, ett kortis bla, för funktionshandikappade barn.

• Catchie80

Åh det måste vara spännande! Men ja, då funkar nog sådana kläder bäst faktiskt...
    Underverket Tims mamma skrev 2007-11-01 10:32:33 följande:

Använder en jobbtröja med jobbnamnet på samt ett par mindre fina byxor som tål att smutsas ner. Jobbar som vårdare på Ösmohemmet AB, ett kortis bla, för funktionshandikappade barn.
  • lillasnurre

jag jobbar som lärare på en yrkeskola. Jag har jeans och ngn tröja oftast. idag har jag en fleecetröja för det är lite kallt. på fredagrna har jag dock kjol och stövlar eftersom vi har infört kjol och slipsfredag! Det är skoj!!

• Hidda

Vita byxor vit t-shirt vit skjorta kort eller långärmad beror på hur varmt det är är jag vita skor. Är jag utomhus har jag blå rock och svarta träskor och alltid det sensuella hårnätet. Jobbar med livsmedel. Synd att nästan alla ser likadana ut för annars hade jag vunnit modeshowen utan tvekan

• Underverket Tims mamma

Ja det är skit mysigt! Barnen där jag är är ca 8-15 år och skit härliga!

• Lilla Skruttan

Jobbar på ett Callcenter. Har på mig vanliga kläder, typ byxor och skjorta/tröja.

Vi får inte ha urringat eller kortkort eftersom det ibland kommer klienter och hälsar på.

Däremot om man jobbar helg så kan man ha mysbyxor om man vill eftersom då kvittar det - det kommer ju inga klienter då utan det är upp till var och än vad man känner sig bekväm i då.

• Julia Ludwigsson

Vanlig kläder, kavaj ganska ofta. Är ekonomichef.

• AstraTrillian

Jobbar på en högskola och har på mig precis vad jag vill. Idag jeans och converse, igår kjol och stövlar Enda kravet är labbrock på labb (och såklart praktiska kläder ute i fält).

Svar på tråden Vad har du för kläder på jobbet och vad jobbar du med?