hur lång tid tar en inskrivning på mvc??
är det 30 min eller 1 timma??
vad gör man mer än att pratar? gyn?
jag minns inte sen förra gången jag var där.
hjälp?
är det 30 min eller 1 timma??
vad gör man mer än att pratar? gyn?
jag minns inte sen förra gången jag var där.
hjälp?
Oj minns knappt själv Tror det tog typ 30 min, man pratade lite tog blodtryck och sånt
Ja allt från 30 min till 1 timme beror på.
Ja man tar lite prover och vägning, går igenom det papper som man har fyllt i.
Hon ställer lite frågor mm och du om du har några.
ca 1 timme, beroende på hur mycket man vill prata om... =)
Man gör ju lite tester, undersökning, sammanfattar fakta, vikt osv...
C:a 30 min. Fyller i de vanliga hälsofrågorna osv, ingen undersökning.
fö rmig tog det snarare en timme än en halv.
vi pratade bara å jag behövde inte göra gynundersökning. min m tyckte jag inte behövde göra nåt klamydiatest eftersom jag var gift*?* å att dte var samma pappa som första barnet...precis som om det skulle vara säkert för det...nu är det ju så oi mitt fall*tror jag*
men det behöver det jui inte vara så det beror ju på hur din bm tycker.
vi pratade igenom förra grav ganska mycket åsså fick jag en massa broschyrer om man när manär gravid å om fk osv
och har ett problem. ska vara där kl 10 sen fick jag tid hos AF kl 1130 och ändå orsaken till att inte komma till AF är om man är sjuk eller barnet är sjukt.
vad ska jag säga till AF? jag kommer inte att komma i tid till dem då jag ska åka 3 mil åt ena håller. o sen tillbaka 3 mil os en 2 mil åt andra hållet..
förstår ni? mvc hade svårt med tider,
vad ska jag säga till AF???
Nej, det är ingen gynundersökning på inskrivningen, men det kommer det bli massor av senare! Lika bra att vänja sig!
för oss tog det lite mer än en timme. Ingen gyn undersökning, men kollade blodtryck, järnvärde m.m.
Hos oss tar det en timme (bor i småland)
ring och kolla om du kan sjuta fram tiden hos AF en liten stund. Så kan du ju hinna båda, säg att du har en läkar tid och undrar om du skulle kunna byta tid. Dom brukar inte vara omöjliga
går det inte att säga att du ska till doktorn å att de inte hade så mycket tider*? jag menar de har faktiskt inte med att göra varför du går till "doktorn"
å andra sidan tror jag att bm skyndar på lite om du säger att du måste vara borta en viss tid. jag fick en inskrivningstid till efter några veckor för att hon inte tyckte att vi han prata klart. det brodde väl mycket på att förra grav var jobbig osv. men om du går nu så kan du säkert komma tillbaka om ni inte hinner allt somni vill
hon ahde ingen mer tid den dagen stod det på lappen jag fick.
jo ja får la säga ja ska till läkaren då ljuger jag inte? inte så värst iaf.
tack.
Första gången jag var på inskrivning tog det ca 1 timme.
När jag ringde och bokade tid till min kommande inskrivning (på ett annat MVC) sa hon att det tog upp till 1,5 timme.
Beror väl kanske lite på vad de gör på inskrivningen. På vissa ställen har jag hört att man gör VUL osv på inskrivningen och då tar det väl längre tid.