Min sambo bara klagar på mig!
Hela tiden får jag bara höra hur fel allt är, är så trött på det!
Städar jag hela lägenheten kan han komma hem och klaga på att det är mycket disk, eller att barnens rum är stökigt. (De drar ju fram på en gång när man städat).
Går något sönder är det ALLTID mitt fel, eftersom jag är så oförsiktig av mig.
Om sonen bajsar/kissar på sidan av blöjan är det också mitt fel, eftersom jag inte har satt på blöjan som man ska. (Han har up & go, kan ju bara sitta på ett vis)
Om jag vill prata om något som jag tycker är viktigt är jag jobbig och tjatig.
Om jag påpekar att vi behöver tvätta suckar han "Ja men gör det då!" trots att det alltid är jag som tvättar. Det enda jag kräver av honom är att han är hemma så jag slipper ta med barnen. Skulle jag däremot INTE säga att vi har mycket tvätt så gnäller han att vi har för mycket tvätt och att jag borde ha tvättat tidigare.
Om jag vill träffa någon, tex en vän eller mina föräldrar då tycker han att jag är borta för mycket, men om jag vill att han ska följa med så gnäller han över det med. Bjuder jag hem vänner med barn gnäller han också eftersom han tycker det blir för jobbigt med alla barn springandes i lägenheten.
Ibland gnäller han över att jag gjort för lite mat, han blir ju inte mätt.
Råkar jag bränna såsen i kastrullen så är jag slarvig.
Listan kan göras lång....
Vet inte vad jag ska göra, verkar bara vara fel på mig. Visst säger han ibland att han älskar mig, men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det.
Jag har aldrig krävt något av honom. Det är nästan alltid jag som har barnen, vill jag göra något på egen hand frågar jag alltid honom först om det är okej. Och jag får aldrig göra något för tidigt på morgonen eftersom han inte orkar/vill gå upp.
Jag går upp varje morgon och har gjort det i snart tre års tid. Han däremot ska ALLTID sova när han är ledig eftersom han är så trött. Det är även jag som tar alla nätter och sonen på 1 år har fortfarande inte kopplat det där med att sova om nätterna. Men inte gnäller jag över det! Men skulle jag göra det kan jag bara drömma om att han skulle ta honom istället eftersom hans sömn verkar vara så mycket viktigare.