• Anonym

Min sambo bara klagar på mig!

Hela tiden får jag bara höra hur fel allt är, är så trött på det!
    Städar jag hela lägenheten kan han komma hem och klaga på att det är mycket disk, eller att barnens rum är stökigt. (De drar ju fram på en gång när man städat).
    Går något sönder är det ALLTID mitt fel, eftersom jag är så oförsiktig av mig.
    Om sonen bajsar/kissar på sidan av blöjan är det också mitt fel, eftersom jag inte har satt på blöjan som man ska. (Han har up & go, kan ju bara sitta på ett vis)
    Om jag vill prata om något som jag tycker är viktigt är jag jobbig och tjatig.
    Om jag påpekar att vi behöver tvätta suckar han "Ja men gör det då!" trots att det alltid är jag som tvättar. Det enda jag kräver av honom är att han är hemma så jag slipper ta med barnen. Skulle jag däremot INTE säga att vi har mycket tvätt så gnäller han att vi har för mycket tvätt och att jag borde ha tvättat tidigare.
    Om jag vill träffa någon, tex en vän eller mina föräldrar då tycker han att jag är borta för mycket, men om jag vill att han ska följa med så gnäller han över det med. Bjuder jag hem vänner med barn gnäller han också eftersom han tycker det blir för jobbigt med alla barn springandes i lägenheten.
    Ibland gnäller han över att jag gjort för lite mat, han blir ju inte mätt.
    Råkar jag bränna såsen i kastrullen så är jag slarvig.
    Listan kan göras lång....

Vet inte vad jag ska göra, verkar bara vara fel på mig. Visst säger han ibland att han älskar mig, men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det.

Jag har aldrig krävt något av honom. Det är nästan alltid jag som har barnen, vill jag göra något på egen hand frågar jag alltid honom först om det är okej. Och jag får aldrig göra något för tidigt på morgonen eftersom han inte orkar/vill gå upp.
    Jag går upp varje morgon och har gjort det i snart tre års tid. Han däremot ska ALLTID sova när han är ledig eftersom han är så trött. Det är även jag som tar alla nätter och sonen på 1 år har fortfarande inte kopplat det där med att sova om nätterna. Men inte gnäller jag över det! Men skulle jag göra det kan jag bara drömma om att han skulle ta honom istället eftersom hans sömn verkar vara så mycket viktigare.

• Svar på tråden Min sambo bara klagar på mig!
  • Camyella

Tja, antingen fortsätter man att leka martyr, eller så klargör man för sambon vad som krävs i ett förhållande

Om du inte tycker om situationen du lever i, vad tänker du göra åt den?

• FNiXa

DU vännen du måste börja ställa krav och det nu!!!
    Du kommer att bli krossad om det här fortsätter.

ta barnet och åk till dina föräldrar/vänner etc så han får göra allt hemma eller när du behöver vila så:
    Jag vet att det inte är lätt men du får helt enkelt lämna barnet hos sambon i sängen på morgonen och gå ut och så säger du, nu måste jag vila du får ta barnet.

Om han stör sig på att det är mycket disk skulle jag svara men då kan ju du diska.

USch stå på dig

• Anonym

Camyella. Visst har du väl rätt. Men att prata med min sambo det går inte. Jag har försökt många gånger men han vill inte lyssna, tycker bara att jag klagar osv. Som jag skrev i min TS så tycker han att jag är jobbig och tjatig om jag vill prata om något.

• Anonym

Kajee: Nu har jag läst...och tråkigt nog känner jag igen mig i mycket. framför allt den där känslan av att aldrig göra tillräckligt och väntan på att han ska komma hem och bli arg för det....

• Firstandhappy

Vet inte vad jag ska säga, tycker detta är psykisk misshandel.
    Vart har DU tagit vägen i detta förhållande, låt mig gissa att du inte var på detta viset innan förhållandet?
    Vet bara att jag tycker att detta är HELT FEL och att du absolut inte ska finns dig i den här situationen.

• Kajee
    Anonym skrev 2007-11-01 12:22:25 följande:
    Kajee: Nu har jag läst...och tråkigt nog känner jag igen mig i mycket. framför allt den där känslan av att aldrig göra tillräckligt och väntan på att han ska komma hem och bli arg för det....
    Då tycker jag att du allvarligt ska fundera över om det är värt att vara kvar i det här förhållandet.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Anonym

Kajee: Jo jag funderar mycket på det. Men om jag skulle välja att flytta skulle det ställa till en del problem. Bland annat skulle jag få lov att söka nytt jobb eftersom jag idag jobbar natt. Kan inte jobba natt om jag är ensam med två små barn, även om han har de varannan vecka. Dessutom skulle både jag och barnen må dåligt av att inte kunna ses dagligen, då jag alltid funnits tillgänglig nästan dygnet runt för dom.
    Sen är det mycket annat man funderar på. Mest funderar man ju på om barnen skulle fara illa, om de är för små för att gå igenom en sådan sak. Dottern är just nu inne i en ganska känslig period, det har varit mycket för henne. Hon bytte dagisavdelning nyligen och har just börjat anpassa sig. Och så blev hon ju storasyster för ett år sedan.

• Anonym

Firstandhappy: Nej jag har alltid varit en glad oxh social tjej, juat nu känns det som om jag inte har något liv. Allt jag gör, gör jag för honom.

• Kajee
    Anonym skrev 2007-11-01 12:39:36 följande:
    Kajee: Jo jag funderar mycket på det. Men om jag skulle välja att flytta skulle det ställa till en del problem. Bland annat skulle jag få lov att söka nytt jobb eftersom jag idag jobbar natt. Kan inte jobba natt om jag är ensam med två små barn, även om han har de varannan vecka. Dessutom skulle både jag och barnen må dåligt av att inte kunna ses dagligen, då jag alltid funnits tillgänglig nästan dygnet runt för dom.Sen är det mycket annat man funderar på. Mest funderar man ju på om barnen skulle fara illa, om de är för små för att gå igenom en sådan sak. Dottern är just nu inne i en ganska känslig period, det har varit mycket för henne. Hon bytte dagisavdelning nyligen och har just börjat anpassa sig. Och så blev hon ju storasyster för ett år sedan.
    Jag förstår dig. Men samtidigt måste du verkligen fundera på vad det här förhållandet gör med dig! Ingen ska behöva känna som du gör. Jag hade det inte heller helt lätt att "bara" avsluta mitt äktenskap. Jag har mått dåligt, barnen har mått dåligt och det har varit fruktansvärt jobbigt. Men klart värt det. När du kommer till en punkt då du inser att det kostar mer att stanna kvar än att bryta sig ur - då är det dags. Och du kan bara ta steget själv. Jag mår mycket bättre nu - och som ett resultat mår också barnen bättre.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Firstandhappy

Hmmm kännde på mig det.
    men ärligt talat, ett förhållande (enligt mig och detta är bara min åsikt) ska bygga på ett samförstånd, ömsesidig respekt och lika regler, men just nu känns det som om det är han som sätter upp alla regler och du bara lever efter dom.
    Tycker som andra att du ska fundera ut vad du vill med ditt och dina barns liv, vill v´du verkligen ge dom den uppfattningen att det är okej att behandla och bli behandlad på detta viset (vilket du nu tyvär visar din dotter)
    En separation bli lite vad man gör den till, men man ska ALDRIG stanna bara för barnens skull, det är oftast de som mår värst av det i slutändan.
    Kan bara be dig att snälla ta hjälp av någon o se till att det liv tar en drastisk ändring, du kan inte ha det så här.

(får bara hoppas att du inte tycker jag tjatar på dig eller leker förmyndare, vet däremot hur svårt det kan vara att ta sig ur ett destruktivt förhållande)

Svar på tråden Min sambo bara klagar på mig!