• Armani

Hur avskriver man sig från arbetsförmedlingen?

Har kommit fram till att jag inte längre vill vara inskriven hos arbetsförmedlingen då jag inte har någon som helst nytta av dom och dessutom inte har någon skyldighet till det gentemot tex a-kassan.

Men hur avskriver man sig från arbetsförmedlingen egentligen?

Vet ju att man blir utesluten om man struntar i att gå dit men är det "rätt sätt" i detta fall?

På deras hemsida står ju ingenting om det och ringer man så hamnar man på plats 150

Någon som vet??

En vacker dag hoppas jag att du kommer för att stanna hos oss!
  • Svar på tråden Hur avskriver man sig från arbetsförmedlingen?
  • pyretina

Du går antingen förbi eller så ringer du till AMS... Går inte att göra via hemsidan..

Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • pyretina

Ett tips är ju om du har nåt papper från AMS var de står ett direkt nummer till en arbetsförmedlare, då kanske du kommer fram snabbare..

Make Hell more beautiful.. Get Tattooed!!
  • Armani

Ok, tack för ditt snabba svar!

Då är det bara att plocka upp telefonen då.

• Kristin24

men även om du kommer i telefonkö på 150 personer så blir du kopplad ganska snart. De har ett knasigt system...är ju fler som jobbar än en. så ring du

Go och glad Kexchoklad
  • Kristin24

just de...du kan maila till en handledare på AMS också. Brukade jag göra om det var något.

Go och glad Kexchoklad
  • imsel

prova annars en annan tid.
    om du ringt nu så är det kanske många som ringer eftersom det är lunch.

• Armani

Ringde nu och de va bara 4 st i kö Har aldrig varit med om att det varit så få i kö! Det gick väldigt enkelt och smidigt så nu är det bortgjort, känns bra

Svar på tråden Hur avskriver man sig från arbetsförmedlingen?