• Anonym

Någon som har uppstäckt att gräset är inte grönare på andra sidan!

Någon som har varit otrogen och trott att allte så mycket bättre men kommit på att så är icke fallet!!

• Svar på tråden Någon som har uppstäckt att gräset är inte grönare på andra sidan!
  • Anonym

Japp, en vännina till mig, tur för henne att hon fick sin man tillbaka.

• Anonym (En till...)

Jaa...Nej det har inte varit grönare på andra sidan....Inte för mig iallafall.

• Akvarel

Om det nu är grönare på andrasidan så är det bara att lämna det förhållande man redan är i helst borde man ha lämmant det först innan man prövade.

• Anonym (sviken)

håller med. man bör lämna innan man går till nästa

Akvarel skrev 2007-11-03 18:25:38 följande:
    Om det nu är grönare på andrasidan så är det bara att lämna det förhållande man redan är i helst borde man ha lämmant det först innan man prövade.
  • Anonym (ej grönt)

Ja, trodde det var grönare. Efter drygt 10 år och 2 barn tillsammans så var förhållandet nästan dött tyckte jag. Kämpade inget för att få de bättre heller. Efter att ha testat på det gräs som jag trodde var grönare tog det slut.

Det visade sig att gräset ej var grönare.... Jag gick från en man som var väldigt bra(insåg jag för sent) till en man som egentligen bara bryr sig om sig själv. Mitt liv har blivit sämre. Egentligen har jag nog bara mig själv at skylla, men det har drabbat barnen också....

Tänk dig för!

• Anonym (träffad)

Absolut och har fått uppleva det värsta i mitt liv nånsin, förlorat den jag älskade mer än livet själv...insåg det för sent bara. Vi hade allt, hus, bra ekonomi, underbara barn och ett låååångt förhållande. Men ist för att kämpa till sista andetaget när krisen kom så trodde jag att andra sidan var svaret....fy fan. Kommer alltid ångra mig och dö med vetskapen att ha förlorat min bästa vän.
    ...Skulle kunna skriva en hel novell men kortfattat; Gör inget förrän du rett ut din inre harmoni och ev avslutat det du har!

• Anonym (???)

egentligen, vem var det som kom på att man skulle hålla sig till en och samma man hela livet? el att de är så tabu med att ligga med andra medans man har en? skulle vara kul att veta.

tänk om världen varit helt annorlunda, att vi suttit här och pratat om att någon människa BARA håller sig till en person?

• Anonym
    Jag var frestad att prova på gräset på andra sidan, men valde att stå emot (fast jag hade en mkt snygg, trevlig, rik beundrare som uppvaktade mig) Min man hade samtidigt en kvinna efter sig som tillomed bytte jobb efter honom Även han stod emot & red ut stormen tillsammans med mig.

Idag är jag väldigt glad att jag/vi stod emot, sa ifrån, kämpade för det vi hade. Vi har det fantastiskt bra idag. Har 2 barn & ska precis köpa hus. Livet leker & jag älskar verkligen min man helhjärtat!
  • Anonym

gräset är grönare tills man hoppar över och ser det på nära håll...

• Akvarel

Måste man hoppa över för att se det på nära håll så måste man nog ha en väldigt dåligt peronlighets omdöme.

• LasseL

Anonym (träffad) skrev 2007-11-03 20:22:28 följande:

Absolut och har fått uppleva det värsta i mitt liv nånsin, förlorat den jag älskade mer än livet själv...insåg det för sent bara. Vi hade allt, hus, bra ekonomi, underbara barn och ett låååångt förhållande. Men ist för att kämpa till sista andetaget när krisen kom så trodde jag att andra sidan var svaret....fy fan. Kommer alltid ångra mig och dö med vetskapen att ha förlorat min bästa vän....Skulle kunna skriva en hel novell men kortfattat; Gör inget förrän du rett ut din inre harmoni och ev avslutat det du har!
    en av mina ex påstod att jag var hennes bästa vän när vi var tillsammans, efter att vi inte pratat på fyra år sa hon samma sak. HOn är min första kärlek (och enda) men jag har aldrig sett någon kvinna som en riktig vän. Men det var nåt visst med vår relation. Om jag inte visste att hon att hon är elakast av alla jag vet hade jag nog ringt henne. Men du påstar alltså också att kvinnor kan se en kille som en riktig vän
  • Anonym (Mannen)

Japp den grymma verkligheten är så hård!

Hoppade från en "bra" kvinna till en annan. Jag kämpade inget lät mej bara förföras av den andra.

För mej började det med en "jobb relation" som var så otroligt spännande, hon och jag bara längtade tills vi skulle slippa våra gifa hälfter. När så dagen NU kommit vet jag inte om jag gjorde rätt, men nu är det försent. Hon har gått isär med sin gubbe och jag med min kvinna(var min kvinna) känner det varje gång jag träffar mitt X för att lämna vårat gemensamma barn att VAD I HELVETE SKULLE DET HÄR VARA BRA FÖR!!!

Så som alla säger tänk efter låt inte bara känslan av lycka för stunden styra er! För NU vet jag inte var jag står eller vad jag ska ta mej till!

• Annikamedflera

Själv har jag inga illusioner om att gräset är grönare. Kanske därför jag inte vill lämna min man. Samtidigt vet jag ju att min älskare aldrig skulle lämna sin fru, så jag har intalat mig att jag inte alls är intresserad av att leva vardagsliv med honom.

Vardag är vardag...

Skulle jag lämna min man vore det för att leva själv och slippa ha något gräs alls att ta hänsyn till...

• Sanna Goding

Gräset är visst grönare på andra sidan, men man ska inte äta upp det.

• Anonym (Gödsla)
    Sanna Goding skrev 2007-11-05 21:27:43 följande:
    Gräset är visst grönare på andra sidan, men man ska inte äta upp det.
    "Den dagen gräset verkar grönare på andra sidan...är det kankse dags att gödsla sin egen?"

En relation sköter sig ju inte själv direkt och det kan lätt bli slentrian och tristess, men det GÅR att mota Olle i grinden - fast det krävs både engagemang, intresse, vilja, motivation och framförallt: En jävligt rak och öppen kommunikation...

Jag har levt i ett destruktivt förhållande i många år tidigare i livet och när jag träffade min nuvarande man för 12 år sen så visste jag vad jag vill ha ut av en relation och idag är jag trygg, lycklig, harmonisk och vansinnigt förälskad i min man fortfarande - men det har inte skött sig självt, vi pratar, pratar, pratar och pratar igen, sen har vi också båda två sett till att vi alltid behållit respekten för varandra.
Svar på tråden Någon som har uppstäckt att gräset är inte grönare på andra sidan!