• Mariii

Hjälp, vill ha bål recept utan vin

Skulle vilja ha lite recept på bål utan vin. ska på fest på lördag och då ska vi göra bål men vi har ingen aning om hur vi ska göra. och det ska vara utan vin. Så snälla äre någon som vet om något gott?

• Svar på tråden Hjälp, vill ha bål recept utan vin
  • Carro W

blanda exotisk nektar med cider. spetsa med sprit tills lagom styrka. tänk på att spritsmaken inte går igenom, det är en farlig bål . släng i lite frukt och is så är det klart.

godare än det låter

Kaffe, cigg och lite skvaller
  • NeA 84

vill du ha alkoholfritt så är detta ett gott recept.

6-8 glas En god alkoholfri bål gör du på flädersaft eller citronsaft, blandad med fruktsoda. 1 liter flädersaft eller citronsaft
    1 liter fruktsoda
    färsk frukt, t ex jordgubbar och lime Blanda hälften saft och hälften fruktsoda. Lägg i mycket is och tunna skivor frukt.

Adam 020715 Gabriel 051130
  • NeA 84

de blev mysko. allt skulle inte sitta ihop. gör ett nytt försök

vill du ha alkoholfritt så är detta ett gott recept.

6-8 glas
    En god alkoholfri bål gör du på flädersaft eller citronsaft, blandad med fruktsoda.
    1 liter flädersaft eller citronsaft

1 liter fruktsoda

färsk frukt, t ex jordgubbar och lime
    Blanda hälften saft och hälften fruktsoda. Lägg i mycket is och tunna skivor frukt.

Adam 020715 Gabriel 051130
  • Mariii

Carro W skrev 2007-11-01 17:16:41 följande:

blanda exotisk nektar med cider. spetsa med sprit tills lagom styrka. tänk på att spritsmaken inte går igenom, det är en farlig bål . släng i lite frukt och is så är det klart.godare än det låter
    exotisk nektar vad är det för något?
  • Mariii

tack! vill ha mer förslag på Bål.

• Carro W
    Mariii skrev 2007-11-01 21:23:45 följande:
    Carro W skrev 2007-11-01 17:16:41 följande: exotisk nektar vad är det för något?
    Typ juice som man blandar 1+4, i liten förpackning.
    Vi gör alltid den här bålen eftersom den är god utan sprit och ska man ha lite mer party party så kan man hälla i lite extra sprit så att folk kommer igång.

Jag tror jag brukar blanda ut juicen med lite mindre vatten än vad det står på förpackningen. Sen häller jag i ca 5 dl cider (Hellefors cider har nog 60 cl flaskor).
    Kaffe, cigg och lite skvaller
  • Mariii

Carro W skrev 2007-11-02 07:30:56 följande:

Typ juice som man blandar 1+4, i liten förpackning.Vi gör alltid den här bålen eftersom den är god utan sprit och ska man ha lite mer party party så kan man hälla i lite extra sprit så att folk kommer igång.Jag tror jag brukar blanda ut juicen med lite mindre vatten än vad det står på förpackningen. Sen häller jag i ca 5 dl cider (Hellefors cider har nog 60 cl flaskor).
    jaha sån, vi får testa den ihelgen vi då. Tack så mycket!
Svar på tråden Hjälp, vill ha bål recept utan vin