• Tjej 83

hasselbackspotatis och ???????

vad kan vara gott till det?
    länge sen vi åt så de vill jag göra till helgen. men vad ska vi äta till?

• Svar på tråden hasselbackspotatis och ???????
  • smulan 75

Marinerad stekt/grillad kycklingfile samt en gräddig championsås (hemlagad med färska naturligtvis) eller en oxfile med choronsås till ksk? mums

• Mamsingen

Helstekt fläskfilé och murkelsås.

• miababia

lövbiff, lägg i lite soltorkade tomater, mozarella, skinka-typ parma-  och rulla ihop
    rödvinsås-med några bitar mörk choklad-

• siabellon

Entrecote Bella Notte: Blanda hackade soltorkade tomater, svarta oliver (hackade), smulad mozzarella, riven parmesan samt hackad färsk basilika till en smet. Banka ut entrecoten till ca 0,5 cms tjocklek. bred ut röran på köttet o rulla ihop. stek till lite färg på dem o gör klart dem i ugnen. en sås till som är god är creme fraiche, honung dijonsenap + lite basilika som blandas o får ett uppkok.
    Supersmarrigt!

• Chax

Ikväll ska vi ha hasselbackspotatis, fläskfilé (skivar den och steker med salt och peppar). Till det så ska jag göra två kalla såser, tsatsiki och en med creme fraich, majonnäs, sweet chilisås, flytande honung och aromatkrydda. Vi ska även ha en enkel sallad och vitlöksbröd till. Mums, nu blev jag hungrig.

• gagge

Stekt rostas filé med goda kryddor.
    En god sås att göra till hasselbackspotatis är gorgonzolasås.

Ta en rumsvarm gorgonzola ost och mosa den med gaffel i en skål.
    slå på lättcremefraiche. pressad vitlök efter smak. lite salt och svartpeppar. Låt den stå och dra i kylen någon timme innan servering. Sååå god!

• annca

Grillad kyckling
    eller
    helstekt oxfilé!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • frökenE

Just nu har jag hasselbackspotatis i ugnen och till det har jag gjort en lammstek. Kokta grönsaker och en sås gjord på skyn från steken. Aldrig gjort detta tidigare....hoppas det blir gott

• Misery

oxrullader o vitlökssmör d e smarrigt till hasselbackspotatis

Svar på tråden hasselbackspotatis och ???????