Jag fick ett jättefint "tal" av min kusin1. Hon hittade på att hon uppfunnit en tankeläsning maskin (diadem med två hjärtan på varsin spiral). Den gick hon omkring ungefär som med en slagruta och satte på olika släktingars huvud. Sedan hade hon en bandspelare som spelade upp vad de tänkte (Detta hade hon förberett innan, skrivit ihop vad de skulle säga och åkt runt och spelat in). Min ena kusin "tänkte" på att hur kunde de sätta mig brevid de här två (han satt brevid kusin1) och jag undrar när baren öppnar. Min ogifta lillasyster undrade om hon varför inte hennes pojkvän friade någon gång och om hon verkligen satt i film i kameran. Min mamma räknade (appropå barnbarn) juli, juni, augusti, september, oktober, november, december, januari, februari nej det går inte för då är jag i Australien. Maken (vars röst var inspelat av en kompis) var bekymrad över bröllopsresan och datorabstinens och sedan att han var så lycklig. När det var min tur och jag fick diademet så var det bara filmmusik med kärlekstema.
Kompisarnas bröllop hade lotteri med olika saker som gästerna skulle göra för brudparet under året, en sak per månad. Exempel på detta var
skotta snö, videokväll, hemmagjord sylt, byta däck, hembakta bullar och klippa gräsmattan. Lotteriet var fejkat så att alla "vann" fel uppgift.
Kusinernas bröder låtsades att de gått upp på vinden och hittat gamla dagböcker. Sedan berättade gamla halvpinsamma händelser som att kusinen hade permanentat håret och minsan alltid skulle ha det oavsett av vad alla andra tyckte, om flickor som var söta när han gick i femman osv. Vissa händelser berättade de bara om och vissa låtsades de citera direkt från dagboken. Många gäster trodde att det verkligen fanns en dagbok.