• Camille28

Ont i magen i vecka 5 - mf?

Hej!
    Jag plussade i början på veckan och är nu i vecka 4+1. Först kändes det helt overkligt men igår började det sjunka in och jag vågade njuta av min graviditet. Men i morse vaknade jag av en fruktansvärd värk i nedre delen av magen. Jag trodde att jag höll på att få mf och rusade till toaletten. Men det kom inget blod. Jag har inte känt av värken så mycket under dagen och det har fortfarande inte kommit någon blödning. Finns det någon annan som har varit med om kraftig värk i början av graviditeten, men där allt gått bra sen. Är så himla orolig att det var ett mf.

• Svar på tråden Ont i magen i vecka 5 - mf?
  • Bollen82

Det kan göra ganska ont.. Det växer ju grejer i dig, t.ex livmodern..
    Jag blev oxå rädd i början, med det var absolut ingen fara!
    Har fortfarande ont emellanåt.. Det e nog så ibland under hela graviditeten.

• LovelyMeLovelyYou

Kan bara vara molvärk med. Jag hade det tills strax efter vecka 12. Kändes precis som mensvärk, ibland värre.

• stockholmsjente

Jag hade också ont i början, men det var inget fel. Åk in till gynakuten eller nåt om du fortsätter ha ont. Kan vara skönt att ta ett vul och kolla om man är jätteorolig.

• ros72

Växvärk, titta för säkerhetsskull på gynakuten.

BF 10 februari 2008, kommer vårt tredje barn.
  • Camille28

Jag har haft molvärk sen en dryg vecka och det är ju ganska naturligter med tanke på att det växer något där inne. Men det jag kände gjorde så himla ont. Om jag får så ont igen ska jag nog kontakta min gyn.

• trädis

camille gumman jag mår likadant! jag blir orolig om jag får alltför ont i vissa stunder, sen blir jag lite nojjig då jag inte känner nåt heller!
    aldrig blir man nöjd!

Jag ska bli mamma i Juli
  • Camille28

Ja visst är det jobbigt. Vill bara att tiden ska gå. Klarar inte av den här ovissheten. När det har gått lite längre tid kan man ju alltid göra ett vul och se om barnet fortfarande lever, men nu är det ju bara att vänta och se.

• trädis

ja visst är det jobbigt!? tänkte att va skönt nu kan man släppa verkstan å sluta räkna dagar... mmmm visst liksom.. jag räknar dagar mer än nånsin nu! det e eeeeeeviheeeeter till v 12 ju...
    jag ska på vul i v 9, de ville ha mig där lite tidigare men fick inte ihop dagarna. ska du på tidigt vul med tanke på att det e ivf?!?
    kramar

Jag ska bli mamma i Juli
  • betty boo

Jag hade "mensvärk" till och från under de först månaderna.. Men det gick över så småningom. Bebisen växer det är därför det känns, men är du orolig så hör av dig till Gyn, så får de kolla upp det.. Fast jag är nästan helt säker på att det inte är något farligt!!

• trädis

inte för att jag är TS nu, men tack för de lugnande orden betty boo!! man har ju aldrig vart gravid innan så man vet ju inte hur det ska kännas liksom...

Jag ska bli mamma i Juli
  • anna ruffs

jag hade så ont att jag inte kunde röra mig,låg bara och grät, tror de va i v8 eller v9. ringde till gynakuten men vart direktkopplad till vårdguiden, den tanten som svarade där sa i princip att, ja om det är nåt fel så är det ju iallafall inget man kan göra åt det nu.. precis rätt ord att säja till en livrädd gravid tjej..

nu är jag iallafall i v32 och allt har gått jättebra!

• Lizzan80

Hejsan!

jag är också i v.5 (4+5) enligt FL.
    Och jag har också ont från och till. I mellngärdet, i sidorna och i nedre delen av magen, klart man blir orolig, men jag tror man e ganska duktig på att "tänka och tro det värsta".
    Ska ringa mvc på måndag så vi får en tid för inskrivning.
    Tänk vad som händer inom oss =) vore konstigt om det inte skulle kännas. Man får väl försöka tänka att vi väntar barn och inte mf =), men kontakta gyn om du är orolig Camille28.
    Kram kram

• Camille28

Tack för era svar! Jag har inte haft så där ont något mer så jag har inte kontaktat gyn.

Gumsegumman: Ja, det är tidigt vul pga ivf:en. De vill se att det finns ett hjärta där innan de skriver ut oss. Känns lite läskigt att lämna tryggheten och de täta kontrollerna, men samtidigt så är ju klinikens uppgift över när det finns ett växande foster där inne.

• trädis

okej! när blir det vul för er då? jag ska gå den 28/11

Jag ska bli mamma i Juli
  • Camille28

Det blir vul den 15/11. Men du har också ganska tidigt vul. Har ni bett att få det?

• trädis

nä de ville att jag skulle in på tidigt vul då det alltid finns ökad risk för flerbörd! de ville ha mig på vul kring den 15 oxå, men hade svårt å få ihop det!
    känns tryggt!! har lite molvärk då å då, illamåendet blir bättre, fått ömma bröst... men man vill ju gärna ha ett bevis på att nåt verkligen finns där ändå.....

Jag ska bli mamma i Juli - vad härligt det låter!!
  • janna25

hej hade jag varit du hade jag tagit ett nytt test...för när man är så tidigt i garviditeten så minskar hcg hormonet snabbt i kroppen om man fått ett missfall och på det sättet kan man se det på stickan, att pluset blir svagare.....

• Krusbär

TS: Är det livmodern eller tarmarna som gör ont? Man kan ju bli lite konstig i magen och luft i tarmarna kan kännas rejält!

Svar på tråden Ont i magen i vecka 5 - mf?