• Suri

Tack underbara styv/bonusmamma!

Jag är så glad över mina barns bonusmamma. Särskilt efter att ha läst hemska trådar här på FL.

Jag är så glad över att mina barns bonusmamma respekterar och accepterar mina barn.
    Jag är så glad över att mina barn är en lika självklar del i hennes familj och släkt som i min familj.
    Jag är så glad över att mina barn kan anförtro sig åt sin bonusmamma och prata med henne om saker som de inte vill prata med mig om.
    Hon är en viktig tillgång i vår familj.
    Jag är så glad över att mina barn har henne och att de känner trygghet med henne.

Är säker på att det finns fler bonusmammor (föräldrar) som kan vara vuxna i relationer där barn hamnar i situationer de själva inte kan styra över. Det är vi vxna som måste se till att det fungerar.

Den här tråden är till alla gulliga bonusföräldrar "out there"!
    Stor kram till er!

one people, one nation, one destiny
  • Svar på tråden Tack underbara styv/bonusmamma!
  • IntravenösFylletös

WORD.
    bra skrivet!!!

Riktiga män rakar pungen med vinkelslip
  • lillis70
    Vad glad jag blev över din tråd! Har ofta tänkt på vilket ansvar en ny part oftas får när det finns barn i ett nytt förhållande, de gånger "den nya/e" visar att dem vill vara del i det hela.

Lever själv med samme man sedan 14 år och väntar fjärde barnet men har växt upp med oengagerade "plast pappor". Hade önskat en pappatyp när jag var liten eftersom min pappa dog då jag var 4 år men mammas gubbar var av den ointresserade sorten.
  • Avstängd

Underbart skrivet

Asså ja ba vi ba dom ba! jag är så jäla ball liksom.
  • Grannen

Hoppas bonusmamman läser detta!

• ElsaO

vilket initiativ! Sitter i båda sitsarna själv och jag är så spyless hur vissa styvmammor uttrycker sig om sina styvbarn...

• HOCHM

Åh, vad roligt att se när någon kan se positivt över styvföräldrarna.

• Violerna

Att vara bonusmamma var inte alls som jag föreställt mig... Jag var oerhört naiv innan jag verkligen flyttade ihop med pappan. Även om det inte är "svårt" så räckte det med att det var "annorlunda" för att det skulle kännas aningen olustigt.

Härmed vill jag kontra Suri (TS) med hur GLAD JAG ÄR ÖVER BIOMAMMAN i mitt liv/förhållande!!! Utan HENNE hade jag inte klarat uppdraget som bonusmamma (lika "bra")..!!

Jag tänker att DU Suri kanske har en stor del i hur väl allt (bonusmamman) fungerar i familjen och med barnen!?!

TACK för att det finns sånna BIOMAMMOR SOM NI - för bonusmammor som oss!!! /Viola.

• Calles matte

En tänkvärd kontring från Viola!

Tänk på det biomammor, för er medverkan krävs för att relationen mellan bonusbarn och bonusförälder skall bli riktigt bra!

Vet med mig att jag är en bra bonusmamma till mina två bonusbarn men jag vet att min och barnens relation tidvis har påfrestats väldigt hårt av en biomamma som helst av allt skulle vilja att hennes barn avskydde mig...

Svar på tråden Tack underbara styv/bonusmamma!