HUR bli av med buk fettet?
Hur i helske skall jag bli av med detta jävliga bukfettet man släpar på?
Jag tränar med en crosstrainer samt ute och rör på mig,men varför magen så fet och stor fortfarande?
Hur i helske skall jag bli av med detta jävliga bukfettet man släpar på?
Jag tränar med en crosstrainer samt ute och rör på mig,men varför magen så fet och stor fortfarande?
?
Kanske dax att gå över till LCHF (Low calorie high fat)? Denna kost är bra för just bukfett.
Kolla in www.kolhydrater.ifokus.se
Lycka till!
Men finns det bra träning mot det? Är det bra med att ut o gå och tränapå en crosstrainer?
Asså, ska du bli av med fettet på magen måste du ligga på energiunderskott varje dag x antal dagar beroende på hur mycket övervikt du vill bli av med.
Fettförbränning som du är ute efter stimuleras bäst genom, dels diet, dels träning.
Styrketräning är bra för det ökar muskelvolymen i kroppen som ökar din generella förbränning över dygnet, dvs du förbränner mer i soffläge. Ju mer muskler desto mer mat kan du äta utan att gå upp i vikt.
För snabb fettförbränning skulle jag rekommendera HIIT träning dvs intervallträning. Använd Crosstrainer, den tränar både under- och överkropp och ger större förbränning än tex promenader, använd cykel, spring etc, det du föredrar.
Intervallträning stimulerar fettförbränning förbättrar konditionen(gör fettförbränningsapparaten i kroppen mer effektiv) samt ger en
EPOC effekt vilket betyder att när du blir anfådd krävs det extra andning vilket innebär att efter du slutat med den ansträngande övningen (du är helt enkelt anfådd), förbränner kroppen ungefär samma mängd kalorier som förbrändes under den jobbiga övningen.
Så tuff intervallträning samt diet ger snabb fettförbränning. Kör 1min med tungt motstånd i snabbt tempo, kör lugnt tempo i 1min och öka sedan 1 min igen etc. Håll på i 20 min.
Slopa konstiga dieter. Räkna ut ditt kaloriintag expvis på: www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59
Räkna ut vad du förbränner per dag och dra ifrån ungefär 100-200kcal-programmen ligger oftast för högt och man tror själv att man förbränner mer än vad man gör.
Fettförbränning och viktminskning är ingen mirakelgrejj där en massa konstiga dieter kan hjälpa. Det finns även de som påstår att de inte kan gå ner i vikt, vilket inte är sant för 99,999999% av befolkningen i hela världen. Att bli av med fettlagret är simpel matematik, energi+ och energi-minus skall bli lika med -. Du måste alltså stå ut med att vara hungrig och äta grönsaker och frukt för att stilla den. Du måste träna hårt och regelbundet, typ varje dag.
(kort om mig själv. Jag är långdistanslöpare. Jag är jättesmal, gick upp 45kg min senaste graviditet och fick gå ner vartenda kilo och vet därför lite om viktminskning)
Tillägg, punktförbräning existerar inte. Om man vill ta bort fett på specifikt ställe skulle jag rekommendera fettsugning. Inte helt fel om man är vältränad och slimmad men"retar"sig på ngt små-fläskigt ställe. Jag skulle absolut göra det!
PS: Det finns inga mirakelkurer för att gå ner i vikt!!
hej har du testat cambridge?
det är en vlcd... man får bara i sig 470 kcal per dag... och om man bara går på detta så går man ner 1,5-4 kg i veckan,,, vissa går ner mer (jag är en av dom) iaf första veckan)
www.familjeliv.se/Forum-11-258/m26344666.html här har du en länk med mer info ang CK kuren,,,,
lycka till
kanske med pilates, eller någonting som kallas coer (fick höra om det idag här på fl :)). googla det, eller sök här på fl så får du veta mer. känner att jag inte är rätt människa att berätta om vad det handlar om. men det verkar bra