• Redgreen

Omega 3 utan fisk?

Är det någon som känner till ett kosttillskott med Omega 3 (och Omega 6 gärna) som INTE innehåller fiskolja? Jag får upp fiskoljan när jag är äter en Omega 3 & 6-tablett för gravida, och mår illa av det... Vill gärna hitta ett Omega 3-tillskott som är vegetabiliskt, finns det?

• Svar på tråden Omega 3 utan fisk?
  • Flisen81

Japp det finns, linfröolja en tesked om dagen räcker. Är inte jättegott men man kan ju ta något annat gott direkt efteråt så fungerar det bra.

• Emma2007

Jag tål inte fisk, så jag tar en sked linfröolja varje dag. Finns på hälsokost!

• Ilena

Du kan äta valnötter också.

• Redgreen

Tack för alla svar!

Men täcker linfröolja det som man missar om man inte äter fiskolja? Det kanske räcker i alla fall...

Tack igen!

• Dimitra
    Redgreen skrev 2007-11-03 00:21:19 följande:
    Tack för alla svar!Men täcker linfröolja det som man missar om man inte äter fiskolja? Det kanske räcker i alla fall...Tack igen!
    Ja det lär ska räcka har jag hört. Och tur för mig som är allergisk mot fisk

Om du inte får i dig oljan, den smakar lite speciellt, så finns det kapslar på hälsokostbutiken. Omega-Lin heter de

Andra bra källor är kallpressad rapsolja, avokado, nötter (valnötter i synnerhet) och solrosfrön.
    Jubel och jubileum! 30:e försöket...
  • Redgreen

Tack för det också! Solrosfrön har jag ju faktiskt hemma, ska ta det på gröten i fortsättningen!

Dimitra skrev 2007-11-03 00:24:40 följande:
    Ja det lär ska räcka har jag hört. Och tur för mig som är allergisk mot fisk Om du inte får i dig oljan, den smakar lite speciellt, så finns det kapslar på hälsokostbutiken. Omega-Lin heter de Andra bra källor är kallpressad rapsolja, avokado, nötter (valnötter i synnerhet) och solrosfrön.
  • Dimitra
    Redgreen skrev 2007-11-03 00:29:39 följande:
    Tack för det också! Solrosfrön har jag ju faktiskt hemma, ska ta det på gröten i fortsättningen!
    Brukar jag med ha Men ta linfröolja också för den är absolut rikast på omega-fetterna
    Jubel och jubileum! 30:e försöket...
  • Redgreen

Fast den innehåller ju fiskolja, och det är ju det jag vill undvika, liksom. Tack för tipset ändå .

Vicki78 skrev 2007-11-02 08:56:54 följande:
    Jag har köpt på ICA Maxi. Multiplex heter märket jag har. www.multiplex.se/content/products_omega3origi...
  • Eco3

Du kan prova Chia, Finns både som mjöl och olja. Högre halt av Omega3 än lin samt en massa andra nyttigheter o dessutom godare. Som alla vegetabiliska källor innehåller chia alfalinolensyra som sedan i viss grad omvandlas i kroppen till DHA och EPA. Kan dock vara svårt att få tag på men det finns att köpa på nätet. Sök på google. Köper själv från EcoDelica.

Svar på tråden Omega 3 utan fisk?