• Samir1965

framkalla digitala bilder nån som vet vart man kan göra det på nätet?

Jag har en massa bilder som jag tagit med min ditala kamera jag skulle vilja framkalla dom genom nätet och få hem dom i vanlia bilder`` nn som vet nån sida ?

• Svar på tråden framkalla digitala bilder nån som vet vart man kan göra det på nätet?
  • Pysselgalningen

i sverigehäftet som kom i vekcan hade fuji ett erbjudande om att man får 50 bilder gratis mot portokostnaden

• Chiliräkan

www.postfoto.se
    Där brukar jag framkalla alla mina bilder, jättesnabba och bilderna blir fina.
    65 öre / bild just nu tror jag.

• visspen

hej! jag har precis skickat iväg mina bilder..
    www.fujidirekt.se/hundra

går du in där så framkallar dom de första hundra bilderna gratis..

mvh

• ElizG
    visspen skrev 2007-11-02 06:48:06 följande:
    hej! jag har precis skickat iväg mina bilder..www.fujidirekt.se/hundragår du in där så framkallar dom de första hundra bilderna gratis.. mvh
    Hej!
    11 gånger format som det står där, vad innebär det ?
  • inze

ElizG skrev 2007-11-02 07:10:37 följande:

Hej!11 gånger format som det står där, vad innebär det ?
    Det innebär att bilderna kommer att vara 11 cm på den kortaste sidan och har du en vanlig digital kompaktkamera kommer den längsta sidan med alla sannolikhet att bli 15 cm lång.

Bilder från en digitalkamera har alltså ett lite kortare och "tjockare" format än bilder från en gammal traditionell kamera med film. Där var/är ju det vanliga formatet 10x15 cm. Sedan har då olika framkallningföretag valt att begålla antingen längden 15 cm och då blir den andra sidan 11 cm. Andra har hållit fast vid kortaste sidan på 10 cm och då blir bilden ca 13 cm lång om den tagits med en digital kampakt kamera.
  • ElizG
    inze

Ok, då blir det en cm att klippa bort för att få in bilderna i vanliga albumet då..*s*..

Tack för svar :0)
  • 1980 längtar

Jag framkallade 800 bilder på Photobox och betalade med packningsavgift + frakt 0.66 kr per bild!!!!! Har inte hittat ett billigare ställe att framkalla på, så det rekomenderar jag!!! Bilderna blev bra, inte bäst, men ändå jätte bra

Svar på tråden framkalla digitala bilder nån som vet vart man kan göra det på nätet?