• Anonym

Har jag flatlöss?

Ibland kliar det intensivt PÅ blygdläpparna!

Har någon av er haft flatlöss och vad var det för symtom?

• Svar på tråden Har jag flatlöss?
  • glitterkorn

Är inte det väldigt ovanligt, du ahr inte svamp lr är nyrakad eller så?

• Anonym (=))

Svamp skulle jag tro att du har, flatlöss är ganska ovanligt

• Anonym
    glitterkorn skrev 2007-11-02 00:06:22 följande:
    Är inte det väldigt ovanligt, du ahr inte svamp lr är nyrakad eller så?
    nej... inget av dem...
  • Anonym
    Anonym (=)) skrev 2007-11-02 00:06:57 följande:
    Svamp skulle jag tro att du har, flatlöss är ganska ovanligt
    svamp PÅ blygdläpparna?
  • Anonym (=))

Flatlusen är en hudparasit som är ett par millimeter lång. Den livnär sig på blod och trivs bäst i könshåret men kan även finnas i håret under armarna, på överkroppen, låren, i ögonfransar, ögonbryn och i skägg. Flatlusen förökar sig genom att lägga ägg vid hårrötterna.

Har du verkligen hår på BLYGDLÄPPARNA?

• Anonym
    Anonym (=)) skrev 2007-11-02 00:14:04 följande:
    Flatlusen är en hudparasit som är ett par millimeter lång. Den livnär sig på blod och trivs bäst i könshåret men kan även finnas i håret under armarna, på överkroppen, låren, i ögonfransar, ögonbryn och i skägg. Flatlusen förökar sig genom att lägga ägg vid hårrötterna.Har du verkligen hår på BLYGDLÄPPARNA?
    Ja jag har massor av hår på blygdläpparna, det har väl alla, jag menar alltså de yttre blygdläpparna
  • Anonym (=))
    Anonym skrev 2007-11-02 00:15:58 följande:
    Ja jag har massor av hår på blygdläpparna, det har väl alla, jag menar alltså de yttre blygdläpparna
    Ja men isf skulle det enbart inte klias där om du har flatlöss. Dom bosätter sig där det finns hår. Så du borde ha kli på i hela underlivet då + att du borde se dem. Kan lägga in en bild på en flatlus om du vill?
  • Anonym

Innebär det att man inte kan få flatisar om man är helrakad?

• Anonym

Jag har haft flatlöss och det kliar inte på blygläpparna. Det kliar där man har hår... alltså i hela könshåret och klådan är extrem... det kliar intensivt hela tiden. Man kan även se lössen om man granskar busken.
    Så kliar det bara på blygläpparna har du inte flatlöss... Jag skulle i så fall tippa på svamp.

Svar på tråden Har jag flatlöss?