• Tina83

Hjälp!! stopp i diskhon!!

vi har under ett tag haft ett litet stopp, vattnet har runnit ut väldigt långsamt.

nu år det tvärstopp!!och jag diskar för hand..

vi bor i bostadsrätt, måste man fixa det själv då?

HUR? VAD? hjälp!

• Svar på tråden Hjälp!! stopp i diskhon!!
  • Jag så klart

Har ni provat å stoppat ner nåt nån lång pinne eller nåt.. Har ni tur är det ett relativt ytligt stopp.
    Vet inte omman måste fixa det själv i bostadsrätt

• vagabond77

Ring den ansvarige för er bostadsrättsförening och fråga. Det är nog olika för olika föreningar. Vissa har avtal om att problem med avloppstammen tar föreningen hand om. Du själv kan ju prova med en sugpropp först och se om det hjälper.

• Tina83

stoppade nyss ner ett sugrör där o grejade, o det är helt geggigt o svart! o luktar pyton. måste va svårt att få bort :-
    ska man öppna upp på nåt sätt eller kan man ta i nå medel?

• jezzzzzika

Kaustiksoda är ju till för att lösa sånt...

*Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Tina83
    vagabond77 skrev 2007-11-02 07:46:18 följande:
    Ring den ansvarige för er bostadsrättsförening och fråga. Det är nog olika för olika föreningar. Vissa har avtal om att problem med avloppstammen tar föreningen hand om. Du själv kan ju prova med en sugpropp först och se om det hjälper.
    sugpropp i diskhon? det är ju ett galler för, det kan väl inte gå?

fy fan va äckligt det är, men kan man sätta en hink under o försöka lossa på den fyrkantiga ?skruven? ?
  • vagabond77

Du kan köpa propplösare, men det verkar som du har ytliga problem. Det löser sig med fingrarna som får rensa. Kom ihåg o tvätta dem sen bara :=)

• Tina83
    jezzzzzika skrev 2007-11-02 07:47:49 följande:
    Kaustiksoda är ju till för att lösa sånt...
    det är tydligen inge bra
  • Jag så klart

är rören under diskhon i plast?? I såna fall e det ju bara å skruva loss..

• vagabond77

Jodå det går, fyll med vatten så är det lättare...
    du ska kunna ta bort "silen".

Tina83 skrev 2007-11-02 07:48:04 följande:
    sugpropp i diskhon? det är ju ett galler för, det kan väl inte gå?fy fan va äckligt det är,
  • Tina83
    vagabond77 skrev 2007-11-02 07:48:18 följande:
    Du kan köpa propplösare, men det verkar som du har ytliga problem. Det löser sig med fingrarna som får rensa. Kom ihåg o tvätta dem sen bara :=)
    jag ska alltså öppna och ta ut skiten..? *huga*

verkar svårt uppifrån..
Svar på tråden Hjälp!! stopp i diskhon!!