Höbsbo, bra dåligt?
Vi ska ev kolla på en lägenhet på kapplandsgatan i högsbo. Kan inte så mycket om området. Skulle vara kul att höra olika åsikter från någon som kanske bor där eller har bott där. Både posetivt och negativt!
Vi ska ev kolla på en lägenhet på kapplandsgatan i högsbo. Kan inte så mycket om området. Skulle vara kul att höra olika åsikter från någon som kanske bor där eller har bott där. Både posetivt och negativt!
Jag jobbar i Högsbo och tycker det verkar ok att bo är. Ganska nära Slottskogen och Linnéområdet och inte så långt in till stan. Det är väl inte maximal mysfaktor vad gäller själva bostadsområdena, men ok. Vet att det varit lite problem då och då med stökiga ungdomar från Frölunda, som härjar runt på kvällarna, men det är inte precis känt för att vara en otrygg stadsdel. Bor många pensionärer i området. Skulle säga att det inte är ett av de bästa, men inte ett av de sämsta områdena; mittemellan liksom.
Dottern har just besök från en som bor i Högsbo höjd...
Enligt hennes gäst är det lungt just på höjden. men man ska skilja på Högsbo höjd och Högsbo.....lite rörigare i Högsbo enligt den här personen.
mera?
puffar
Jag är uppväxt i högsbohöjd. Jag trivdes jättebra där,nära till naturen samt 15min med buss ner till stan.
trivdes inte alls.. bodde där i några månader men flyttade snabbt då jag inte kände mig bekväm eller nått..
Jag har bott både på "Höjden" och i Högsbo. Tyckte båda var helt ok även om jag gillra Högsbo mer är "Höjden". Bäst gillar jag området Kaverös som ligger precis brevid Högsbo, men det är nog en smaksak.
Högsbo ligger både nära naturen och nära bra butiker och spårvagn.
Tidigare var det lite stökigt på vissa gator men det har blivit bättre.
Gillar du lägenheten ska du definitivt slå till!
bor själv i flatås skulle vilja ha lgh på kappland , jätte fint område nära till affärer apotek m,m . 5 spårvagnslinjer och flera bussar i närheten . har min dotter på dagis på marklansgatan och d e d bästa i hela högsbo så jag tycker att d e ett jätte bra område.
Kul med så mycket olika meningar. Lägenheten i sig är ju jätte fin. I alla fall på bilderna. Ska titta på den imorgon. Sen att det är nära naturen är oxå bra, men är så "inbränd" i hjärnan sedan jag var liten att högsbo inte är ett bra område, så jag känner mig kluvad.
Sen beror det väl vad man söker oxå kanske. Vi får nänmligen tillökning i februari och jag undrar om det är något som vet något om skolorna där. Va det inte någon skola där som dom fick stänga för något/några år sedan pga mycket bråk, eller är jag helt ute och cyklar?