E snabba förlossningar ärftligt??
Hej! jag har hört att det e ärftligt me snabba förlossningar (alltså om min mammas förlossningar va snabba att min kanske blir det me).. E det nått som nån känner till??
Hej! jag har hört att det e ärftligt me snabba förlossningar (alltså om min mammas förlossningar va snabba att min kanske blir det me).. E det nått som nån känner till??
Har hört det, men vet inte om det stämmer. Men de stämde på mig iaf! :D
Ja, jag tror det. Min mammas o mina mostrars förlossningar har alla gått fort & ganska enkelt. <Så blev mina med, supersnabba!
Tror stenhårt på det!
Stämde inte på mig
Hos oss har det inte stämt. Min mamma låg 48 timmar med mig som sitt första barn och min dotter kom på 11 timmar. Min syster hade en relativt lång förlossning med sin första, men inte på långa vägar som min mammas. Mitt andra barn kom på 4,5 timme.
Då hoppas jag också på att det stämmer då min mamma inte hann ta bedövning för att det gick så fort! Jag är hennes första unge av två och jag kom på 6 timmar!
Stämmer inte på mig.
oj det va olika erfarenheter.. ja då återstår det bara att vänta å se va som händer då! Tack för era svar
stämmer inte här heller... tror inte att det är ärftligt...
Inte här heller. Min mamma har haft väldigt långdragna förlossningar, men mina har varit snabba.
Det är väl indviduellt misstänker jag själv hade jag ingen biologisk mamma att utgå i från men min 1:a tog 30 timmar min andra 4 1/2 timme och min sista 2 1/2 timme. Törs inte tänka på vad de skulle bli om jag födde en till pärla...
Inte på mig iallafall. Min mamma har haft tre maratonförlossningar, själv har jag bara haft en men den gick på fyra timmar från första värk.
På mej stämde det första gången iaf, så jag är lite nervös nu. Dom sa på BB förra gången att vi skulle få tälta utanför när det var dags för nästa!
Min mammas förlossningar:
min storebror 4 tim
Jag tog 1 timme på mig att komma ut från vattenavgång, 30 min med värkar.
Jag födde första barnet på totalt 12 tim (Men sov mest de första 9½ tim eftersom jag bara hade lätt molvärk i ryggslutet och det var mitt i natten)
Andra barnet tog 2½ timme.
Stämde på mig. Min äldre bror tog väl ca 1,5 timme på sig ut och jag kom ut strax efter att de kom innanför dörren. Med min son tog det 2 timmar, så nu är jag nervös för att inte ens hinna fram med den jag har i magen.
jag vet än som födde sitt barn på 2h!!! hon hann inte ens in i förlossningsslen utan födde i undersöäkningsrummet! hon slog rekord på vårt bb i den snabbaste förlossningen för en förstföderska!