• MaraFara

Budgivning pågår

Så är då budgivningen igång. Har nu lagt ett bud på 1,310,000:-, vilket är 10,000 över det första budet.. Mäklaren skulle höra av sig på måndag igen
    (HALLÅ!! Ska jag dö under helgen eller?)

Usch, det här är riktigt jobbigt faktiskt.. Får negativa tankar om att "motståndaren" lätt kan höja sitt bud hur mycket som helst, eftersom vi nu bara höjt med 10,000:- och 10,000:- lär ju inte göra så att ngn hoppar av...

• Svar på tråden Budgivning pågår
  • Linam370

Eller så är 10 000:- precis det lilla som behövdes för att den andra skulle hoppa av! =)
    Tänk positivt!!

• Miot

Oooh jag vet hur det känns, vi har oxå vart med och budat på ett hus, men vi fick det inte tyvärr... Nu ska vi iväg och kolla på 2 drömhus till till veckan, men denna gången ska vi inte ge upp så lätt!

Lycka till och hoppas att ni får det, är det hus eller lägenhet?

• MaraFara

Miot;
    Det är ett hus vi budar på.. Sitter och analyserar och spekulerar hela tiden.. Kan inte tänka på ngt annat än detta just nu.. Förstår inte hur jag ska kunna ägna mig åt mina patienter ikväll när jag ska jobba..

Men en sak som jag funderar över var att i förrgår var vi 3 spekulanter.. Första budet kom igår på 1,300,000:- och när jag sen pratade med mäklaren idag och la vårat bud så hade budet inte ändrat sig.. Kan det vara möjligt att den tredje familjen dragit sig ur, eftersom de fortfarande inte lagt ngt bud? Då har ju våra chanser ökat, även om jag anser chanserna vara små att vi får det..

• Saza

Köpte lägenhet i förra veckan och vi "vann" budgivningen med precis 10 000:- =)

Förstår att det måste vara jobbigt att vänta över helgen. Vår budgivning höll på i ett dygn (fast inte på natten förstås) och det tyckte jag var för lång väntan =)

Lycka till!

Vill man ha nånting gjort får man göra det själv
  • Linam370

Det kanske är nån av intressenterna som fått lånelöfte på precis utgångspriset eller strax däröver.
    När vi höll på med budgivningen var det avbrott i över 2 dygn för att en familj var tvugna att gå till banken och få nytt lånelöfte. Då uppfattade vi det som att de förmodligen inte fick höja så hemskt mycket så när deras nästa bud kom 5000:- över vårt drog vi till med 15000:- och fick huset!

• MaraFara

Ässka;

Ja, utgångspriset var 1,3 miljoner...

• Thursday

Åååh, usch vad jag hatade de som höjde 10 000 kr i stöten när vi budade på hus De påstår ju att husmarknaden mattas av så det är svårt att säga, men om det finns tre intressenter så verkar det ju ganska osannolikt att ni skulle vinna på bara 10 kkr över utgångsbudet. Men konstigare saker har ju hänt, jag håller tummarna för er!

• vem vet

Jag har en teori om att det är bättre att göra en eller två rejäla höjningar i en budgivning. Jag tror att det är lättare att de andra "dras med" så länge det bara är små höjningar, medan en större höjning skrämmer bort andra och markerar "Det är vårt hus, ge er!"

• sommar2001

Usch, budgivning = magont. Hoppas att det går vägen för er.

När vi budade på vårt hus ökade vi varje bud med 200 000:-. det gjorde att väldigt många intressenter hoppade av så det var bra. sen ska man ju ha lite tur också.

• inga76

Känner med dig, TS, budgivning är vedervärdigt! Speciellt när man måste vänta!

När vi bjöd på vårt hus hade vi bestämt oss för hur högt vi kunde tänka oss att gå, och sedan höjde vi hela tiden med 25 000 oavsett vad de andra gjorde. Vi var 8 som bjöd från början. En annan budgivare, som också var den som var kvar sist, höjde med 100 000 två gånger, men vi bara tuffade på med våra 25'.

Klart att man kände sig lite skraj när de höga höjningarna kom, men samtidigt visste vi ju vad vi var beredda att betala så det var ju ingen mening med att hoppa av. Vi hade faktiskt lite svårt att förstå hur monsterhöjaren tänkte, jag menar, antingen är vi ju beredda att gå högre, oavsett hur stor hans höjning var, eller också har han spräckt vår gräns och då hoppar vi av. Hur mycket man höjer i varje steg spelar ju egentligen ingen avgörande roll - ingen mening med att låta rädslan styra, om man vet vad man har råd med.

Fördelen med vår strategi var förmodligen att det inte var möjligt för de andra att förutsäga vårt utrymme. När det börjae närma sig gränsen för den andre höjde han med betydligt mindre summor. Vi bara höjde med samma summa hela tiden. Vi fick huset på det som var vår absolut sista gräns - hade han höjt med 5000 där hade vi släppt det, men det kunde ju inte han veta

Ursäkta om det blev lite OT, jag ville mest säga att jag inte tror att det är något fel på lite mindre höjningar.

Svar på tråden Budgivning pågår