Känner med dig, TS, budgivning är vedervärdigt! Speciellt när man måste vänta!
När vi bjöd på vårt hus hade vi bestämt oss för hur högt vi kunde tänka oss att gå, och sedan höjde vi hela tiden med 25 000 oavsett vad de andra gjorde. Vi var 8 som bjöd från början. En annan budgivare, som också var den som var kvar sist, höjde med 100 000 två gånger, men vi bara tuffade på med våra 25'.
Klart att man kände sig lite skraj när de höga höjningarna kom, men samtidigt visste vi ju vad vi var beredda att betala så det var ju ingen mening med att hoppa av. Vi hade faktiskt lite svårt att förstå hur monsterhöjaren tänkte, jag menar, antingen är vi ju beredda att gå högre, oavsett hur stor hans höjning var, eller också har han spräckt vår gräns och då hoppar vi av. Hur mycket man höjer i varje steg spelar ju egentligen ingen avgörande roll - ingen mening med att låta rädslan styra, om man vet vad man har råd med.
Fördelen med vår strategi var förmodligen att det inte var möjligt för de andra att förutsäga vårt utrymme. När det börjae närma sig gränsen för den andre höjde han med betydligt mindre summor. Vi bara höjde med samma summa hela tiden. Vi fick huset på det som var vår absolut sista gräns - hade han höjt med 5000 där hade vi släppt det, men det kunde ju inte han veta
Ursäkta om det blev lite OT, jag ville mest säga att jag inte tror att det är något fel på lite mindre höjningar.