• Mrs Velour

Mirakelsoppa

Någon som testat detta? Ska vara till för dem där sista kg tydligen, hittade samma recept på tre olika, oberoende sidor på nätet.

Mirakel soppa (när Du vill banta)
    (Titta nedanför under "Mirakelbantar kur" för hur hela bantningen går till!)
    4 stora lökar
    2 gröna paprikor
    2 tomater
    1 stort kålhuvud
    rotselleri
    2,5 liter vatten + 2 grösaksbuljongtärning

Allt hackas i bitar och kokas upp, låt puttra i 20 min.

SOPPAN FÅR DU ÄTA AV HUR MYCKET DU VILL UNDER VECKAN, MORGON MIIDDAG OCH KVÄLL.
    LYCKA TILL!

Mirakelbantar kur (5 - 8 kg / Vecka)
    OBS! Innan Du prövar denna bantningen eller någon annan, rådgör med Din doktor att metoden är OK för just Dig!

Mirakelsoppan får och skall Du dricka av varje dag - så mycket Du vill.

Dag 1: Ät en härlig blandning av frukt, hur mycket du vill. All frukt är OK utom bananer. Vattenmelon är bra, ger mycket energi och vätska. Du mår toppen och förlorar mellan 1 och 1,5 kg.

Dag 2: Ät massor med grönsaker utom ärtor , bönor och majs. Till middag avnjutes en bakad potatis med smör (en klick).

Dag 3: Ät både frukt och grönsaker från föregående dagar.

Dag 4: Ät 8 bananer och drick 8 glas mjölk för i dag behövs energi och kalcium.

Dag 5: I dag får du äta en grillad köttbit på ca. 350 gr. och till detta 6 st. tomater.

Dag 6: Lika mycket kött i dag men med vilka grönsaker du vill, utom ärtor, bönor och majs.

Dag 7: Nu har du kommit till sista dagen, vilken lär bli den svåraste. Du får äta brunt råris, grönsaker och dessutom dricka osötade juicer.

Alla dagar drick mycket vatten ca 4 L./ dag och anvönd inget extra salt.

Du fördelar allt som du vill under dagen. Glöm inte soppan!

• Svar på tråden Mirakelsoppa
  • Mrs Velour

Haha, jag vet, men faktum är att jag hittat samma recept på 6 olika sidor nu om man bara googlar det. Ska tydligen vara en soppa som shalgrenska gett ut - sjukhussoppa/diet.

Så jag antar att det är som det låter, en soppa för sjuka. Alltså inget att hänga i granen för mig?!

Men soppan blir nog god i vilket fall som helst :)

Svar på tråden Mirakelsoppa