• time

hur mår ni som är i vecka 35-36?

själv så mår jag jättekonstigt.. förlorat all min matlust, illamående (utan kräkningar..bara känslan), ont i ryggen, mensliknande känsla i nedre delen av magen..massa SD, TRÖTT hela tiden.. visst tiden går fort men kan den inte gå lite fortare...5 veckor kvar....

hur mår ni? och va gör ni för att få tiden att gå?

♥ bebis i magen BF 2oo712o7 ♥
  • Svar på tråden hur mår ni som är i vecka 35-36?
  • tussan06

Jag går in i v.35 på söndag..och jag mår hur bra som helst. Inga sammandragningar alls. Visst tröttare än vanligt men inte så farligt, är sjukskriven så ja sover ungefär 11 timmar per natt.
    Jag ser mycket på tv och läser många böcker för att få tiden att gå..=)

• time

fler?

♥ bebis i magen BF 2oo712o7 ♥
  • jorialel

Precis som du, trodde det var jag som var sjåpig. Samtidigt som jag mår så, så vill jag 100 miljoner saker, fixa och greja och förbereda, slutar med att jag ligger vid 19-20 tiden varje kväll, hur kul är det??? I morgon ska vi ha halloweenparty här för barnen så då ska det komma 10 vuxna och 10 barn, pust. Och så har jag börjat sakna vin så mycket nu också, saknar att bli lite små lullig, konstigt. Nu fick jag gnälla av mig : ) Är i v 35 förresten.

• Sandy84

jag har bf den 5dec :) 2 dagar innan min födelsedag ( din bf :) )
    jo jag känner igen mig i det du säger! den mensliknande känsla är troligtvis bäckenuppluckring.. sova och andas är ju inte heller det lättaste! men sov med kudde under ryggen, drick mkt vatten (hjälper när du mår illa), vila varje gång du får ont i bäckenet, varm bad hjälper... tröttheten är nog bara kroppen som ställer om sig, man lär ju inte få så mkt sömn när bebisen kommer :) nu är det ju inte alltförlänge kvar!!

• Marieeeee

är i vecka 36 o mår utmärkt...

enda jobbiga är väll ibland o röra sej.. magen e i vägen.. jobbigt o resa sej från sängen o soffan..
    samt att jag har haft vattenavgång nu i 3 veckor.. inte såå roligt att känna att som man kissar på sig ibland...

men är inte så långt kvar tills allt förvinner.. har egentligen bf 3/12 men kommer bli igångsatt om 10 dagar (12/11) pga vattenavgången.. dåå har jag haft det en månad...

Men annars som fina fisken

• Sara G

Hej!
    Jag går in i vecka 36 imorgon... Jag mår väldigt bra och har gjort så under hela graviditeten. Börjar känna mig väldigt trött nu (ska bara jobba en vecka till!) och har fått lite ont i benen. Tur att stödstrumpor finns!

• Saaaraa

hejsan.. har bf 10 december .. mår väl sisådär. såå ont i ryggen, huvudvärk som f*n pga högt blodtryck, halsbränna hela tiden utan att nått hjälper. svårt att sova och konstant trött.
    Går på kontroller var och varannan dag pga risk för havadeskapsförgiftning.. jobbigt, kom ut bebiiis!!!

♥ bebis beräknad 10/12 ♥
  • hubbabubba

Jag gick in i vecka 36 igår.. mår nog ganska bra. njaa.. Ont i ryggen o ena skinkan när jag ska kliva upp ur sängen o soffan.. Nog ska det bli härligt att bli av med stora magen o alla "besvär"!!! Nu sover jag när jag känner för det o driver en massa tid i butiker=) Har köpt alla julklappar redan o fixat bebbe-rummet. Gör allt jag tycker är kul. resten struntar jag i =)

• Junior J

jag arbetar halvtid och mår bra, lite ont i ryggen och ett tryck neråt, tror bebisen håller på att arbeta sig ner.
    annars tycker jag det går rätt snabbt, arbetar bara nästa vecka sen är jag helt ledig, jag får se om jag tycker att tiden går långsammare då, antagligen!

• oOMiaOo

jag känner igen det mesta av detta! allt utom förlorad matlust, jag tror inte att jag kommer kunna förlora den... Men det kanske handlar om att jag känner av bebisens huvud i bäckenent nu, så det har så gott som fixerat sig (sa barnmorskan sist). Det känns lite läskigt med mensvärsliknande känslan i nedre delen av magen, men jag har haft den i flera veckor och var på ett UL senast i förrgår och då var allt bra!
    för att fördriva tiden brukar jag sticka en massa, titta på tv, lyssna på musik, sitta vid datorn etc. Allt jag kommer på gör jag! Ska börja lägga ett 1000bitars pussel på måndag!

Svar på tråden hur mår ni som är i vecka 35-36?