• AngeliQa

Semper välling kall?

Har en fråga angående Semper välling.
    Kan ju köpa dem i färdig drickfärdig.....de kan man ju dricka utan att värma.
    Sonen vill inte ha varm välling.
    Men på förpackningen till pulvret står ju att man ska koka upp vatten/köra i micro.
    Hur ska jag göra för att få den kall?
    Löser sig pulvret i kallt vatten?
    Eller ska jag göra som det står o ställa i kylskåp? Isf kan man göra färdigt en flaska elr två o ha stående under dagen?

* Kärlek stavas Z I O N * | * guldfisken.webblogg.se *
  • Svar på tråden Semper välling kall?
  • vofflan

klart man kan dricka kall välling, min stora tjej är uppvuxen på det   Många barn gillar det inte , men andra gillar det, det KAN inte vara farligt

• vofflan
    kasa skrev 2007-11-02 14:29:11 följande:
    Fråga semper på deras webb....www.semper.se/
    Skriv gärna svaret här `Nyfiken
  • AngeliQa
    vofflan skrev 2007-11-02 14:28:11 följande:
    klart man kan dricka kall välling, min stora tjej är uppvuxen på det  Många barn gillar det inte , men andra gillar det, det KAN inte vara farligt
    Jo jag vet att man kan, men frågan är hur man då blandar den. Löser sig pulvret i kallt vatten?
    Elelr måste jag koka upp vatten o låta vällingen svalna i kylskåp.
  • AngeliQa

Måste vällingen värmas?

Svar
    Nej, den går lika bra att dricka kall för dem som föredrar det.

Kan man blanda välling i kallt vatten?

Svar
    Aboslut, det är lättare att blanda ut pulvret i kallt vatten än i varmt vatten. Om vattnet är varmt krävs en kraftigare omskakning av nappflaskan än om vattnet är kallt.

Kan välling stå i kylen?

Svar
    Om du blandar vällingen i kallt vatten, går det att ha den i kylen i 6-8 timmar. Efter det kan du värma den i vattenbad, mikrovågsugn eller i en kastrull. Om pulvret blandas med varmt vatten, skall du servera vällingen direkt.
    Skrattande så bra!!
  • vofflan

tack för att du skrev svaret här, då vet jag att jag inte gör fel

Svar på tråden Semper välling kall?