• Hannah1982

fröstör jag mitt barn för att han får välja halloween dräkt själv?

Dagis ska ha halloween kalas nästya vecka och jag och min 2 åriga son åkte ner på stan för att handla en dräkt.

han ville absolut ha en prinsessklänning å jag å hans pappa resonerar så att vill han ha den å tycker det e kul så är det helt okej!

Men sonens farfar var här å såg klänningen så blev han sur!"ska han ha den där"? ja han fattar väl inte att det är tjejkläder... men det är ju upp till er å lära honom!

hur kan man säga så? Resonerar vi fel? Vad tycker ni?

kan en två årig pojke ha klänning på halloween???

• Svar på tråden fröstör jag mitt barn för att han får välja halloween dräkt själv?
  • LindaSundberg

Jag tycker inte sonens svärfar resonerar konstigt, om jag får en son kommer han inte få klä ut sig till prinsessa eller ha klänning.

• Tant Greta

Klart han kan,han kommer att vara den sötaste prinsessan på kalaset!

• TyraPaloma

Självklart kan han ha det!!! Sånt där gör mig riktigt arg.

Jag har själv en 3åring hemma. Han och hans syster ska vara häxor på halloweenkalas. Båda brukar klä ut sig till prinsessor här hemma. Han gillar bilar och bus också. Dete na utesluter inte det andra.

Herregud, sonen din ska på kalas. Självklart ska han få välja en prinsessklänning om han vill det!

• Scillan

Jag tycker det är helt ok!
    Utklädning handlar ju just om att få leka någon annan. När jag jobbade inom förskolan hade vi många pojkar som älskade att klä ut sig i klänningar å dyl. Det är inget konstigt alls!

• Melisabeth

När han nu vill ha det, så självklart =)
    Skulle dottern inte få klä sig till tågmästare, charlie chaplin eller nått sånt då annars? Det är ju "karlar".

Låt ungen välja precis vad han skall ha - det är ju utklädning för guds skull =)

• Mary Cherry

Klart han ska vara prinsessa om det är det han vill. Så länge vi inte lär barnen att vissa grejer är tjej- och vissa är killgrejer kommer de inte tycka det heller. Det är vuxnas fördomar som skapar såna uppdelningar.

• Hannah1982

Skönt att höra att man inte tänker helt fel! Men han är så stolt med sin klänning! och ja det är ju såklart bara för utklädnad, inte går han i klänning som vanlig klädsel.

• Tisella

Klart att han kan ha klänning. Han blir ju jättesöt
    Fick sminka sonen när han var i samma ålder, nu är han 9 och skrattar generat åt att han ville testa smink.. Det finns inget flickigt alls i honom nu.
    Hoppas att han får det roligt!

• Madida

Klart han kan ha klänning! Han valde den själv och kommer vara hur stolt som helst. Det är det som spelar någon roll.

• michellina

Min dotter blev då inte förstörd av att klä ut sig till bl.a Zorro i den åldern. Idag e hon fullt normal 12-åring!

Svar på tråden fröstör jag mitt barn för att han får välja halloween dräkt själv?