• Mamma Ninna

Kläder till mannen...(bröllop)

Sitter här och funderar på vad min sambo ska ha på sig på vårat bröllop i sommar. Jag föreslog kostym i linne men det ratades (vilket jag redan annade) och sen letade jag efter kostymer men de kostar lite mer än vi tänk oss... Så nu fundera jag på om det är möjligt att få tag i byxor som passar till den kostymkavaj han redan har. Vad tror ni?
    Han köpte den till studenten för flera år sedan och är inte mycket använd, när den köptes var den kraftigt nedsatt för att om jag inte minns fel så fanns det inga matchande byxor kvar. Den är svart (säger för visso inte mycket ) och den är lite randig i strukturen. Måste byxorna var likadana eller räcker det om man hittar samma nyans av svart??Om nu det går

Går det göra så?

//Vilse i klädjungeln

• Svar på tråden Kläder till mannen...(bröllop)
  • Anne Yone

Hmm... Jag skulle vilja påstå att han kan köpa byxor i samma färg som skjortan annars... Att det är kavajen som bryter istället för skjortan.
    Det tror ja skulle bli snyggt.

Köp nåt ni tycker känns bra, det måste inte vara på nåt speciellt sätt.. Man kan vara lite otraditionell om man vill! =)

• Gisse the one and only

Ta med kavajen ocg iväg och se om ni kan hitta ett par byxor. Matcha inte skjorta och byxa!! Inte till bröllop. Det är ok om det är samma svarta nyans och att ni väljer en slät svart byxa. Kram och lycka till!!!

• FinaCina

Varför har ansvaret för hans klädsel hamnat på din lott? Du måste ju ha fullt upp med en massa annat? Och om du kommer med förslag som han nobbar så skulle i alla fall jag ledsna...

Fråga honom vad han själv önskar vetja!
    Jag gjorde så men följde i och för sig med som smakråd. Han valde en beige kostym, med ljusblå skjorta till samt en snygg brokadväst m matchande plastrong. Blev jättesnyggt (blev helt nyförälskad när vi möttes utanför kyrkan!) och något han själv trivdes o kände sig snygg i!

På sommarbröllop är det ju lite enklare dessutom. Mitt tips är att ni kollar in typ Grosshandlarn - de har så bra priser på kostymer! Köp en ljus (beige eller grå) som han kan ha användning för fler gånger!

Lycka till!

• Mamma Ninna

Han gillar sin kavaj och han är väldigt snygg i den!!! Det enda kruxet är att han inte är så förtjust i finbyxor!!Han gillar inte att de smalnar av ner till foten. Vilket jag förstår för han är så pass lång och stor upptill att han ser ut lite som en upp och nedvänd triangel

Men det finns väl inga finbyxor som är lite vidare ner till???

• Gisse the one and only

Dressmann har lite rakare ben på sin byxor, kollar där.

• Väntar

Kostymer brukar reas kring studenten varje år, så om ni gifter er efter studenten kanske ni ska vänta lite på rean.

• FinaCina

Jag skulle nog vilja säga tvärtom - finbyxor har oftast raka ben.
    Bra tips Väntar! Vi gifte oss den 9/7 och då var jättemycket på rea (främst ljusa kostymer o kavaj+byxa kanske i och för sig)!

• lena ekman

Vad får den kosta, min man köpte en svart kostym när dressman hade rea (vilket de har nu). Det blev en klassisk modell så nu till sommaren när vi ska på TRE bröllop blir den utmärkt.

• Konvaljen

Min man köpte en kostym på Dressman förra året på rea för drygt 1500. Den sitter som ett smäck!

På bröllopet hyrde han en jackett, jag förslog linnekostym men han ville vara finklädd. Han ordnade detta själv.
    Jacketten kostade 1000 kronor att hyra, inte farligt tycker jag.

Vi köpte finskor på skokanonen för 299...

Har ni kollat upp hyrkläder?

• Gisse the one and only

Man kan ju få en kanonfin kostym på Dressmann för 999 kronor, min man har flera.

• Mamma Ninna

Får ta en tur till stan och kolla runt antar, jag har en släkting på Dressman som kanske kan ge lite rabatt. Vi gifter oss inte förrän i slutet av sommaren så det är ju ingen panik...Men ska man få ett bra pris krävs efterforskningar.

• Mamma Ninna

Hmm...Sambon jobbad extra idag så jag satt strandad igen, hoppades komma in till stan och forska lite I alla fall så undrar jag om nån vet vad den ljusa kostym (?) som KappAhl har med på sin hemsida kostar? Nån reklam med Mamma Mia tror jag, nån som vet vad jag menar???

Vad är snyggast att ha på fötterna till en ljus kostym??

Svar på tråden Kläder till mannen...(bröllop)