Lättdistraherad bebis vid amning, några tips?
Hej!
Ni som har ammat era barn länge och klarat er igenom diverse amningskriser med amningen i behåll, har ni några råd att ge mig? Jag har en sexmånaders kille som jag delammar. (Han äter även lite gröt och puréer.) Jag har inga planer på att sluta amma, men de senaste dagarna har det varit lite jobbigt så jag tänkte höra om någon har några strålande idéer! Han är otroligt lättdistraherad just nu, vilket jag vet är helt normalt i den här åldern. Hittills har det räckt med att jag ammar på en lugn plats utan distraktioner, men de senaste två dagarna räcker inte ens det. Till och med en tom vit vägg är tydligen för intressant för att man ska ha tid att äta! Det jobbiga just nu är att det blir en massa gråt vid bröstet. Jag har en känsla av att han liksom blir splittrad, att han inte vill missa något samtidigt som han vill äta från bröstet. Ska tillägga att det är mycket som händer just nu, med tänder och annat. Några erfarenheter av barn som "vägrar" (jag tror att han egentligen vill) amning? Hur har ni gjort?