• lightswillguideyouhome

Skicka sålda saker från tradera!

Hejhopp!
    Jag e ganska ny i traderas värld och har bara skickat en enda gång. Nu e jag på G o sälja lite kläder oså, hur paketerar man det bäst? Kan man packa det i plastpåsar och slå in i papper eller har ni några tips? De mottages tacksamt isåfall.

• Svar på tråden Skicka sålda saker från tradera!
  • Izzo

Jag brukar bara packa in sakerna så tjas o platt som möjligt o en plastpåse o dra åt med tjep.

• Igelpiga

Jag brukar köpa vadderade påsar (9-10kr) om varan jag säljer överstiger 100:- men det är inget jag tar extra betalt för. Om du ska skicka saker i plastpåsar bör du ha ett tjockt papper att linda runt omkring, annars händer det lätt att paketet går sönder på vägen till köparen och du får negativt omdöme.
    Beror helt klart på om du anser att det är värt det, men det är inte roligt att skämmas över dåliga omdömen för att man har slarvat med frakten.
    Lycka till med dina auktioner!! :)

• MuminMy

Jag brukar packa i plastpåsar, lite tjockare som de man får i klädaffärer och så och så packtejp.

Viktigt är att försöka packa så det inte blir skrymmande, reglerna finns på postens hemsida men i princip kan man säga att det ska vara tunnare än 3 cm och smalare än 25 De flesta plagg som man skickar ett och ett går att packa oskrymmande.

En "fäster-på-allt"-tuschpenna är bra att ha för att skriva adressen direkt på påsen.

Man kan också köpa sk. "mailing bags" - det är smidigt men kostar ju nån krona extra, du kan köpa dem på tradera eller på e-bay.

Ska man sälja mycket på tradera är det otroligt smidigt att ha en våg hemma, finns t.ex. på claes ohlson eller biltema till bra pris, då kan du skriva ut vikt/porto redan i annonsen och det brukar ge högre bud.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Dinturiel

Brukar packa kläder i fryspåsar som jag suger ur luften i. Bara för att göra det så platt som möjligt. Har till och med lyckats minska priset på frakten genom detta. Sen tejpar jag och slår in i paketeringspapper (sånt där brunt) och tejpar lite extra där också. Vet hur posten brukar hantera sina varor

• Daimis

Enbart plastpåse rekomenderas inte. Har köpt en del kläder genom tradera o man blir lika besviken varje gång man få en slarvigt ihoptryck påse m en massa mask.tejp runt... Inte seriöst alls tycker man...
    Men absolut ska det ligga i en plastpåse. MEN snyggt vikt o lite papper runt. Man kan ta lite julpapper som blivit över tex o vända andra sidan ut. Ser trevligare ut o plasten hindrar kläderna fr att bli blöta. (ja...vi har råkat ut för att brevlådan stått på vidgavel i regnet...inte kul)

Svar på tråden Skicka sålda saker från tradera!