• FiaLisa75

Presenttips till 30-årig kille önskas!!

Ha en killkompis som fyller 30 nästa vecka. Så långt är ju allt lugnt. Men, vad i hela världen kan man köpa? Frågade hans sambo, som egentligen inte hade några vettiga förslag, mao var dom svindyra..... Vi hade väl tänkt oss max 5-600:-, inte 5-6000:-
    Alla förslag tas tacksamt emot, känner paniken komma krypande. Ska ju iväg och handla i em!

• Svar på tråden Presenttips till 30-årig kille önskas!!
  • Linda1976

Är ni inte några stycken som kan lägga ihop? Så blir det nåt mer rejält, kanske en klocka, eller varför inte en dyr whiskey om han gillar det.

• K S

Ngt starkare at dricka går väl alltid hem Har han trädgård så kanske nåt sånt skulle vara bra, rätt säsong nu.
    Svårt...

• FiaLisa75

Linda1976 - nej, det är bara vi från kompiskretsen som ska åka. Han har flyttat 70 mil härifrån, och dom andra tycker att det är för långt att åka. Dom har bara skickat kort och vill inte vara med på present när dom inte ska åka
    Whiskey är ju helt ok. Det fick han när han fyllde 20, insvetsad i en spiral, som ska öppnas nu när han fyller 30 - så på ett sätt får han ju whiskey.
    Trädgård har han inte....

• lancrox

helikopterflygning kostar ca 3000 för en timma.spa-weekend

• Pheonix

Har en liten rolig idé man kan ge till en 30-åring.
    Ta en vanlig liten trälåda och fyll med lite smått och gått. Typ whiskey, snapsglas, matjesill, cigarrer, "gubbkeps".....
    Det blir som en liten låda för herrar!
    Lite kul...och man kan ju plocka ner lite vad man vill i lådan.

• Tess76

Om han är intresserad av och gillar whiskey, kan ni kanske köpa en whiskeybok och/eller några fina whiskeyglas.

• KORALLREV

Nu spånar jag vilt här,,,,,,Friluftsgrejer, Ett äventyr av något slag, böcker, köksgrejer av något slag, spabehandlingar, Något som kan göras ihop med er tex ridning, lyxmiddag på fin resturang, Gå och se något evenemang beroende på vad han gillar tex fotbollsmatch (vet ej om det är någon), konsert, musikal.
    Svårt när man ej vet vad han är för person........
    Kul ide att svetsa in en Whiskeyflaska som ska öppnas senare! Den kommer jag definitivt använda mig av

• FiaLisa75

Tack för alla tips! Kom gärna med fler
    Ska skriva ner dom bästa och visa sambon när han kommer hem sen.
    Helikopterflyg är en rolig grej, men han jobbar som flygtekniker på olika flygplatser i södra sverige och danmark, samt att hans sambo är flygvärdinna, så för dom blir det nog inget speciellt - men tack för tipset

• KORALLREV

Hej igen
    Själv älskar jag ju fotboll om det är av intresse för honom är det ju VM kval matcher i sommar höst gå in och kolla på www.svenskfotboll.se och klicka på landslag.......
    evenemang kan du kolla upp på www.biljettdirekt.se (tror det är så).
    hoppas det löser sig.
    Övernattning i skärgårde eller fjällen är en annan sak. Vart bor han?????

• Happy me

Gillar han matlagning? Knivset, förkläde osv?

Gillar han friluftsliv? Presentkort på Naturkompaniet?

Musik? Rhapsody in rock blev min present till min bästa kompis.

Vad gillar han att göra??

Svar på tråden Presenttips till 30-årig kille önskas!!