• Gul13

Vantar och mössor

Hur har ni löst vantar-och-mössor-förvaringen under vintern? Vi har inte plats med någon byrå i hallen.
    Har ni något tips på inköpsställen på någon väggförvaring för det är nog det som gäller känns det som.

• Svar på tråden Vantar och mössor
  • missteddy

jag har två närver korgar som jag hänger på väggen

• Vombell

Om ni skulle kunna ha lite plats över så kan ni köpa skoskåpet från Ikea. Har vi som vantar/mössor-förvaring till ungarna. Är inte alls djupt så det tar inte stor plats ut i rummet.

• Gul13

Hinner vantar och mössor torka när de ligger i korgar? Vi har mycket snö på vintern.

Vi har plats med en skohylla i hallen men där måste vi ha skor. Annars får inte de plats ... Jo det är verkligen liten hall.

• missteddy
    Gul13 skrev 2007-11-02 16:47:07 följande:
    Hinner vantar och mössor torka när de ligger i korgar? Vi har mycket snö på vintern.Vi har plats med en skohylla i hallen men där måste vi ha skor. Annars får inte de plats ... Jo det är verkligen liten hall.
    om de är blöta sätter jag de på tork först är mycket snö i piteå också
  • Vombell

Men jag menar ingen skohylla utan skoSKÅP. Med lådor som man fäller ut.
    Jag låter vantarna torka på elementet innan jag lägger ner dem om de är blöta.

• Gul13

Vombell: Ja nu vet jag vilket skåp du menar. Tack för tipset.
    Som av en coincident ska vi till IKEA i morron och köpa säng till dottern så jag ska verkligen mäta och se om vi kan få plats med det skåpet. Snyggt var det ju oxå.

• Gul13

Musli: Ingen dum ide heller. Blir de inte mycket smutsiga?

• musli
    Gul13 skrev 2007-11-02 17:08:35 följande:
    Musli: Ingen dum ide heller. Blir de inte mycket smutsiga?
    Vi har en variant som är i trä, ska se om jag hittar bild. Där hänger påsarna på pinnar så man bara drar av påsarna och slänger dem i tvätten om de skulle bli skitiga... Men än har de klarat sig, har väl hängt där i drygt ett år nu...

Nix, hade ingen bild, ska se om jag hinner ta ett kort lite senare och slänga in!

Vi köpte våran på Ellos men hittar den inte där nu men den ska ha funnits iaf på IKEA också, kanske finns kvar men inte på internet? Eller så hittar jag den bara inte där...
Svar på tråden Vantar och mössor