Blödning efter kejsarsnitt
Är det vanligt att det är blöder länge efter ett kejsarsnitt...blodsamlingar som skall ut ?
Är det vanligt att det är blöder länge efter ett kejsarsnitt...blodsamlingar som skall ut ?
menar du förutom det vanliga avslaget?
om du menar det vanliga avslaget så blöder man likadant som efter en vanlig förlossning...
Menar från snittet.
Alltså, jag blödde ingenting från själva såret, alltså så det syntes, utan det kommer ju tillsammans med avslaget i så fall. Precis efter förlossningen och en till två dagar efter så har man ett förband över såret som sedan rengörs utav sjuksköterskan. Sen har man små tejpbitar över varje stygn. Men jag lät tejpbitarna trilla av av sig själva, så läkningen blev naturlig.
Började blöda efter 1v. Så vi åkte in och dom sa att det är blodansamlingar som skall ut...fick med oss "bandage" för att byta.
Vill dock inte sluta blöda....bara färskt blod som kommer fram speciellt om man trycker där det är "hårt" = blodansamling.
Skall ringa in och fråga igen och höra vad dom säger.
Såret är i övrigt fint...sipprar ur ett litet "hål"
ja om du menar snittet så blödde jag nästan ingenting därifrån utan hade bara kompress på kanske en halvdag men som sagt nästan ingen blod alls. Men sen fick jag en infektion i såret fast det gjorde ju inte att det blödde utan det varade bara...
Tror säkert att man kan få blodansamlingar på samma sätt som en infektion.
hoppas att det snart blir bra och läker ihop ordentligt
K
Kolla upp det ordentligt!
Har inte haft tillstymmelsen till blödning från själva såret. Snittades för 4v sen och det är bara ett fint rött streck nu.
Bättre att kolla en gång för mycket så att du inte riskerar att snittet går upp eller nåt!
cia
Jag blödde längre än vanligt, hade bandaget kvar i säkert två veckor. Så innan jag åkte från BB kollade de upp snittet, så aatt det inte var något fel med det. Det var det inte, kunde inte förklara varför det blödde och varade mer än vanligt.
Det de var rädde för var att det var hål i bukplattan, vilket det inte var.
Ring BB/Förlossningen och be att få komma in så de kan kolla upp snittet.
Hej, jag blödde också länge fr. såret. ca två-tre veckor. Men inget var fel. Till saken hör att jag samma natt som jag snittats fick en STOR blödning som man tror orsakades pga ett hematom. Detta ledde till att läkningen tog lite extra tid samt att jag små "läckte" längre än vanligt.
//A