• Anonym

Ni som fått skadestånd utbet. av brottsofferfonden

Jag har pratat med brottsoffer fonden och dom sa att dom ska betala ut mitt skadestånd. Skickade in alla papper de behövde i torsdags. Hur lång tid brukar man få vänta nu tills pengarna kommer?

• Svar på tråden Ni som fått skadestånd utbet. av brottsofferfonden
  • Anonym (trött)

Min arbetskamrat fick utbetalt inom 2 veckor.
    Hoppas du får bra kompensation för det du råkat ut för, kram

• Anonym

Jag skulle få mitt skadestånd utbetalat av brottsoffer fonden, Men de tog så mycket avgifter och betalade inte ut räntan på skulden som blir högre o högre för varje månad som den dömde inte betalar så jag sket i det. Jag väntar hellre ett par år till tills de kan börja kräva killen som skadade mig på ALLA pengar...

• Anonym

tack för svaren.. dom sa att jag garanterat ska få utbet. av dom. killarna som gjorde mig det dom gjorde har inte och kommer knappast inte ha nån inkomst sen heller...

• Anonym

Inga flera som fått pengar utbetalade från Brottsofferfonden?

• Anonym

Brottsofferfonden tar ju inga avgifter om man blivit utsatt för ett brott och personen som gjort det är dömd att betala dig pengar. Menar du KF nu?

Anonym skrev 2007-11-02 23:50:15 följande:
    Jag skulle få mitt skadestånd utbetalat av brottsoffer fonden, Men de tog så mycket avgifter och betalade inte ut räntan på skulden som blir högre o högre för varje månad som den dömde inte betalar så jag sket i det. Jag väntar hellre ett par år till tills de kan börja kräva killen som skadade mig på ALLA pengar...
  • Anonym (x)

Har också fått skadestånd utbetalat av Brottsoffermyndigheten.Det kan ta flera månader och man ska inte räkna med att de betalar hela beloppet.

• Jenkaaa

För mig och min familj tog det ett par månader och vi fick inte den summan som rätten tyckte vi skulle få. Brottsofferjouren gör en egen prövning och bestämmer sedan hur mycket pengar du/ni får. Kan bli mer och kan bli mindre.

• Anonym (x)

Glömde ju skriva att jag fick 30%av skadeståndsbeloppet.
    Kämpar fortfarande för att få resten av pengarna,11 år har gått...

• Anonym

oki tack för svaren.. jag ska få 20 000 men advokaten tyckte det var lite (hade yrkat på mer).. fan hoppas inte brottsofferfonden tycker jag ska ha mindre ändå.

• Anonym (väntan)

Jag fick hela mitt utdömda skadestånd (23 000, 22 000 efter 1000 kr självrisk) betalt efter 5-6 månader.

Svar på tråden Ni som fått skadestånd utbet. av brottsofferfonden