plastpappa= pappa?
Jag har en dotter som är 1 år och 9 mån.
Hennes pappa har aldrig brytt sig om henne. Visst var han positiv då jag blev med barn o stöttade mig den första månaden, men sen tog han avstånd...
När faderskapstestet var klart (som han begärde fast det inte fanns några tvivel) så engagerade han sig nån månad igen.. han hade henne var tredje helg.. men sen träffade han ny tjej o hon ville inte att han skulle träffa mig o då fick han inte heller träffa sin dotter. han kom hem till mig när min dotter fyllde ett.. men jag tror att det var mest för att det skulle se bra ut i andras ögon och sen har det vart tyst... han vill helt enkelt inte ha med oss att göra..
men när min dotter var 8 månader så träffade jag en ny man och han har verkligen tagit till sig min dotter som att hon vore hans.. vi har lika mycket ansvar över henne och han är underbar på alla sätt och vis..
Kan jag kalla honom för min dotters pappa.. för det är han verkligen.. det är bara det att det inte är biologiskt... jag kommer berätta för min dotter vem hennes riktiga pappa är när hon blir stor nog.. men nu när hon e liten, e det okej att hon kallar honom pappa, att jag säger åt henne att han är hennes pappa, eller vad tycker ni?
jag vet att hennes pappa aldrig kommer bry sig, det har han gjort klart för mig.. men jag kommer ändå vara ärlig o säga vem som är hennes "riktiga pappa". men i mina ögon o förmodligen hennes oxå så e sambon pappa...
säg nu vad ni tycker, snälla..