• Ullegulle78

Hur upplever/upplevde du att flaskmata ditt/dina barn?

Hur upplevde du som har flaskmatat/flaskmatar ditt/dina barn det?
    Berätta gärna om det har varit något som har varit lätt eller svårt..

..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-03 09:24:57:
    Om du tycker att det varit fysiske/psykiskt jobbigt/enkelt av andra skäl än de exempel jag angivit, kryssa i det som ligger närmast och berätta vad som var jobbigt/enkelt i tråden.
    tex: "Pyskiskt jobbigt. Min partner verkade arg på mig för att jag inte ammade"

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur upplever/upplevde du att flaskmata ditt/dina barn?
  • Tant Green

Inga problem. Lite opraktiskt att behöva gå upp och värma på nätterna och alltid tänka på att ha alla tillbehör med sig när man skulle ut, men jag skulle inte kalla det svårt (varken fysiskt eller psykiskt).

• jmmm

Jag tyckte det var jobbigt framförallt psykiskt för att man (jag) bara sett det som så självklart att amma, överallt fanns en massa bilder på lyckliga mammaor som satt o ammade sina barn, allt såg så fint o enkelt ut. Tyvärr upplevde jag inte att man då 02-03 pratade /visade att det inte var så j-la enkelt att amma o inte alltid så självklart. medans bvc menade att ersättning var bra o inte ville hjälpa till fungerande amning.

• evaviola

Hur enkelt som helst. Sonen slutade äta på natten när han var 3 veckor, så nattsömn har jag fått. Kände inget som helst press o stress över att inte kunna amma.

• L o t t a 6 9

Mjölken räckte inte till efter 2,5 månader så jag började ge ersättning. Amning var strulig mest hela tiden så det var en lättnad, att få ge mitt barn mat så hon blev mätt.

Nu när hon är 5 månader har jag bestämt mig för att försöka avsluta amningen helt och hållet. Igår ammade jag ingenting och brösten har än så länge inte blivit ömma och spända och hon verkar må bra och verkar komma till ro bra ändå.

• ejja81

super smidigt är bara å ta med maten så ingen skilnad på amma å flaska,,,slipper få ont bara=)

• Sapho

Kunde inte svara..eftersom vi aldrig flaskmatat. Kändes inte nödvändigt...ammade i 21månader och Teo förstod sig inte på flaskan och var inte en typisk bebis som ville ligga i famnen på det sättet. Han drack ur glas...

• cicci85

jag slutade amma när han va 5 månader pga av medicinering. Jag ville egentligen fortsätta amma och tyckte att det va lite jobbigt att börja ge flaska...
    Men det va lika mysigt som att amma, han fick ligga på samma sätt!
    Men det va jobbigt när man skulle bort och komma ihåg att ta med pulver å flaska, varmvatten å allt...
    han åt inte så mycket på nätterna då så det va inget jobbigt...
    Nästa gång hoppas jag att jag kan amma längre!

• fia sthlm

Första månaden upplevde jag det jättejobbigt att inte kunna amma försökte med allt möjligt för att få det och funka.
    Man hade ju heller aldrig haft en tanke på att det inte skulle funka att amma.
    Det var väl lite jobbigt i början att hålla på med alla flaskor, är ju klart enklare om man bara kunnat amma.
    Jag delammade till hon var 3 månder.

• fia sthlm

jag kunde alltså amma men det kom inte tillräckligt kanske jag skulle skrivit, så jag ammade och gav ersättning.

Svar på tråden Hur upplever/upplevde du att flaskmata ditt/dina barn?