• öland30iår

Ögonbrynstrimmer el. sax?

Jag brukar plocka mina ögonbryn med pincett o sen får jag klippa dem lite på längden med för mina är så långa att de hänger ner annars utanför formen om ni förstår...

Jag funderar därför på att köpa en riktig ögonbrynssax som borde vara smidigare att använda än en vanlig sax...? MEN igår när jag kikade på en så såg jag att det även finns en trimmer, det är märket depend jag har sett. Vad jag förstår tar den både bort strån o gör fin form OCH tar bort längden på brynen!

Någon som provat? Vad är bäst?

• Svar på tråden Ögonbrynstrimmer el. sax?
  • öland30iår

va???? Ingen som använder ögonbrynstrimmer???????? el.sax?

• Niillis

jo jag för jag är en lat människa och jag hatar smärta därför använder jag ögonbrynstrimmerna... därimot gjorde jag fel en gång när jag skulle göra de kortare hahaha och vips så åkte nästan hela ögonbrynet av... så jag har inte vågat prova just den som gör brynen tunnare eller håren kortare... men annars är jag nöjd

• öland30iår

OK! Fler? Vad jag förstår så "rakr" den av brynen så då kanske det ändå är bättre o köpa saxen o sen noppa som vanligt för på mej växer det ut på en gång om jag bara rakar...

• Sine Cura

det är ju ingen kvalitemaskin direkt...
    ser precis ut som en jätteliten hårtrimmer som man kan ha två olika distanser på. om man tar bort dom så blir det ju en liten hårtrimmer som man kan raka med. Formen får man nog plocka iaf

• öland30iår

hrm, det är nog sax iaf som är vad jag söker? Jag har långa strån i mina ögonbryn som behöver kapas för o inte hänga ner...

• SatuSv

Jag lånade min systers en gång, fattade riktigt inte att den va så snabb o råkade jag trimma bort halva ögonbrynet

• öland30iår

:)usch, ja den verkar minst sagt opålitlig....som sagt troligen bättre med pinsett o liten ögonbrynssax till de långa stråna!

• Niillis

heheheheheheehee som jag då första gången sssssss

SatuSv skrev 2007-11-05 17:47:30 följande:
    Jag lånade min systers en gång, fattade riktigt inte att den va så snabb o råkade jag trimma bort halva ögonbrynet
  • Trossens mamma

Jag kör med en brynkniv utöver pincetten

Mamma till Lova och Alvin
Svar på tråden Ögonbrynstrimmer el. sax?