• Cheera

Gosedjur!?

Vår valp fullkomligt ÄLSKAR gosedjur. Vet inte hur många han har avverkat under den tiden vi har haft honom. Här om dagen fick jag kasta hans favvoapa, därefter har han tuggat sönder ett till gosedjur och en andra är på sluttampen också. Imorse fick han tag på dotterns finare gosedjur och den saknar svans nu.
    Köpte på zoo en älg till honom som han fick nu för 1-1½ timme sedan ( en sådan som piper lite) och alla redan så saknar den 1½ öra och svansstumpen!!

Finns det nån sorts "snutte" som INTE är så lätt att tugga sönder? Han borde ju tappa valptänderna närsomhelst och få lite "slöare" tänder men...om man tillverkar gosedjur åt djur så borde dom ju vara lite mer hållbara? Nån som vet om det finns?

• Svar på tråden Gosedjur!?
  • Marlene B

Testa att köpa vanliga ben av torkad hud, det brukar vara betydligt bättre för magen och tänderna än en massa stoppning från nallar.

• Udda

Jag tror dom här plastleksakerna som ser ut som en kyckling är rätt tåliga....
    Men vet dock inte... har aldrig haft de problemet då jag inte tillåter mina hundar ha leksaker på sin "fritid".....

• Cheera

Har tuggben och tuggknutar...han är inte intresserad av dom. Jag kastar nallarna innan stoppningen kommer fram....därav att han har lyckats förbruka så många hittills.

Jo, har sett dessa kycklingar men dom piper så förbaskat högt Han skulle antagligen bita sönder dom också då han har slitit sönder två mjukare bollar för dottern (Bara den riktiga fotbollen som är hel fortfarande).

• mysmatte

Jag kan rekomendera leksaker på IKE dom håller för dragkamper och allt. Vi har en katt som ärköpt på Ikea bland barn leksaker samt en sko från djuravdelningen båda håller. My hade en elefant som var köpt på Babyproffset tror jag den höll jätte länge men när den väl gick sönder så kom det ut massor med små vita kulor. Den höll i ett år och 5 månade.

Leksaker som håller är brandslangs leksaker dom är dyra men har hört att dom ska hålla för alltid. Gör en engen strumpa fyll med gamla tygbitar eller så. Man kan ju stoppa i en gammal pip i den det gjorde jag och den går inte sönder. Jag har själv lite samma problem 2 dagar i vecka då min syster 8 åriga tik kommer och slaktar allt, tar död på pipen i alla plats saker. Har sönder alla mjukisdjur så bomullen far. Nu lägger jag undan dem och låter henne leka med plats, gummi saker.

• mysmatte

Har du testat gummi saker? Typ konga eller liknande saker? Dom kan ju vara roliga och hållbara. Många säger att mjukisdjur för bebisar ska hålla till hundar som bitter sönder allt. Latex kanske också håller bra..

• mysmatte

Har du testat gummi saker? Typ konga eller liknande saker? Dom kan ju vara roliga och hållbara. Många säger att mjukisdjur för bebisar ska hålla till hundar som bitter sönder allt. Latex kanske också håller bra..

• Cheera

Ja, favvoapan var ju en sådan för barn, den höll ju längst. Nalle phu börjar se lite trist ut nu men är bara naggad än sålänge. Ior har nog gjort sitt för den ligger ute *mysig*. Sedan är det ett antal gosedjur från markander som han har avverkat. Har en kasse med "skitleksaker" men den börjar ju bli skral den också för vissa får han inte leka med med tanke på kvävningsrisken och så.

Har letat efter plastleksaker men alla piper ju Vill inte ha saker som piper så förbaskat. Denna älg pep ju jättetyst men lär ju inte hålla länge.

Han har fått två tofflor, dom finns det knappt nånting kvar på längre men han håller sig till dom ändå *tack och lov*. Han har även tennisbollar (inte så intressanta) och ett "ben" i samma material som en tennisboll, är inte heller så intressant. Flossen var rolig i början men den bojkottar han nu.

Är dotterns "mjukislåda" öppen så springer han där i och nallar hela tiden så det är ju verkligen gosedjur som gäller. Kanske dom håller bättre sedan då han får andra tänder?

• LillaLulla

Själv har jag en så liten hund att hon inte lyckas bita sönder gosedjuren... Men ja, samma sak här annars. Rally är helt galen i mjuka saker som piper när man biter i dem!

• mysmatte

Vad har du emot pip saker? När dom lekt ett tag så slutar dem att pipa men är ändå rolia!

• Cheera

Jo, men det är ju just det att dom piper. Och högt också. Grannen har pipleksaker till deras hund och när han leker så hörs det ända in fast dörrar och fönster är stängda och en lägenhet emellan. Min sambo skulle få fnatt om Edvin hade nå sådant. Dottern har heller inga leksaker som "skräller". Edvin är inte den som leker med sin leksaker en liten stund heller utan en timme i stöten...skulle bli ett väldans pipande

Svar på tråden Gosedjur!?