• Cin77

Ni i vecka 10, hur mår ni?

Jag har precis gått in i vecka 10 och undrar hur ni andra i samma situation mår? Själv mår jag bra förutom att jag inte har någon energi överhuvudtaget, är himla lättirriterad och ont i brösten. Annars mår jag kanon! Har ni varit på inskrivning och UL ännu? Jag ska på inskr 14 nov och UL 29, spännande!

• Svar på tråden Ni i vecka 10, hur mår ni?
  • LilliNor

Hej jag är i vecka 10 +2 alltså i 11 veckan men jag vet inte hur du räknade. Mitt bf är 29 maj
    jag började må illa redan v 5 och då var det riktigt illa jag åt 4 Lergigan comp om dagen och ändå kräktes jag 2-3 ggr , nu mår jag inte illa men jag måste äta ofta. Just nu känner jag mig inte ens gravid. längtar till det känns genom magen.

• Annica74

Hej hej.. jag går in i v 11 på Onsdag..
    Jag mår bra.. har hört folk som har mått sämre..

Jag är smått illamående när jag e hungrig.. smått illamående när jag har ätit
    Ont i brösten..
    Super trött.. saknar energi för allt just nu.. vill bara sova kvällarna igenom! (Stackars min sambo )
    Har inte fått någon mage alls.. men har gått upp 2-3 kg!
    Var på inskrivning den 1/11 , nästa besök kommer jag o vara i v 26... lååååångt kav till dess.. Ul den 8/1.. spännande!!
    Så står det till med mig...

• Tompaslillsyrra

hej
    jag gick precis in i v 10. Mitt illamående har börjat gå bort tack vare Postafen. Kan äta igen men nu blir jag så där otroligt mätt av ingeting!
    Brösten ömmar i vanlig ordning, jag sover mycke och börjar blir rastlös nu när det är dåligt med jobb.
    Ibland känner jag lite tvivel om vad jag gett mig in på.. det kommer ju ett fysiskt problem efter det andra. Jag tyckte det var värst när jag börja må illa.. Jag vill ju må bra och kunna glädjas åt graviditeten.
    Jag ska till BM imorn så får jag snacka med henne.

• BunnyBrown

Jag mår ok. Känner mig dock förkyld (vissen, huvudvärk mm) och blir trött tidigt. Ska till mvc om en vecka! Första. :)

• Nathalie01

Halloj.
    Jag har inte mått illa på nästan en vecka men idag höll jag på att kräkas flera gånger. Spydde mest i vecka 8, är just inne vecka 11 nu. Såg hjärtat på ultraljudet förra veckan och kunde slappna av lite men jag oroar mig fortfarande ganska mycket för missfall.
    Ska ha 30 års fest på lördag där alla såklart kommer räkna ut att jag är gravid när jag helt plötsligt inte röker eller dricker. Det vore den totala ångesten, att alla vet och att det sen händer något.
    Funderar på att betala för ett till ultraljud i veckan bara för att kolla att det fortfarande är ok?

• Annica74

Tänk inte så.. det e klar att det kommer o gå bra.. jag berättade för jätte många att jag var gravid o att det skulle komma en Mars bebis.. Var på ul o fick se lilla hjärtat picka.. 2 dagar efter fick jag missfall.. men jag e tacksam att så många nära o kära visste om att jag var gravid: Jag har fått hjälp o prata om missfallet..bolla fram o tillbaka med frågor o funderinger.. Nu är jag gravid igen o jag har berättat för många igen.. utifall att det skulle bli nåt problem.. Passa på o njut av graviditeten istället för o fundera så mycket! Det gör jag!! Kram!

Nathalie01 skrev 2007-11-05 13:48:45 följande:
    Halloj.Jag har inte mått illa på nästan en vecka men idag höll jag på att kräkas flera gånger. Spydde mest i vecka 8, är just inne vecka 11 nu. Såg hjärtat på ultraljudet förra veckan och kunde slappna av lite men jag oroar mig fortfarande ganska mycket för missfall.Ska ha 30 års fest på lördag där alla såklart kommer räkna ut att jag är gravid när jag helt plötsligt inte röker eller dricker. Det vore den totala ångesten, att alla vet och att det sen händer något.Funderar på att betala för ett till ultraljud i veckan bara för att kolla att det fortfarande är ok?
  • Stina 74

Jag går in i v.11 på torsdag. Mina symptom:
    * allmänt trött i kroppen
    * ömma bröst
    * svullen mage på eftermiddagen
    * hungrig!
    Ska på inskrivning i morgon.

• Längtar och drömmer

Hej hej! Jag är oxå i vecka 10 (9+2). Jag har rätt ömma bröst, som har växt sig rätt mycket större :) inte mig emot. Mått illa ett tag. Började spy igår... Magen är svullen som en ballong. Ser ut som jag är i typ 5e månaden... Inte så smidigt när det inte är officiellt än, men det är ju ett tacksamt mode... Gjorde ett vul förra veckan och fick se liten och hjärtat som pickade på...
    Nån mer som ser mer gravid ut än man är än...?

• Davincikoden

Hej Tjejer!

Går oxå in i v11 denna vecka, vi hade inte tänkt berätta för ngn då det är så tidigt, men idag var jag "tvungen" att berätta för min chef pg a jag ä sjukskriven...inte så skoj, men jag hoppas hon är tyst nu som hon lovade då det är så tidigt.

Själv har jag inte så många symtom föruton ömma bröst...vill göra privat ul så jag vet att den lill* har det bra där inne. Ska ringa och beställa, ngn som vet i vilken vecka det är "bäst" att göra ul, då man ser mest?

• LillaRonjaa

Ja enligt FL så går jag in i v10 imorgon, vilket jag tror stämmer ganska bra
    Jag mår väldigt bra, knaprar åksjuketabletter för illamåendet men annars är det inga som helst konstigheter här inte.
    Är trött (säkert utav tabletterna), och orkar inte mycket. Bara jobbigt att gå uppför trappan. Men brösten har slutat ömma nu iaf, haha har inte kännt efter på länge så..
    Jag var på första besöket för ca 2 veckor sedan. Så ska jag dit på fredag för att göra klamydiatest. Så får jag en ny tid (troligen i v.15) För ett ultraljud. Hon tyckte det så vi skulle se att bebis mår bra och jag inte är orolig. Inte för att jag är det nu men eftersom symtomerna brukar avta vid denna tiden så tyckte hon att vi skulle kolla så jag kan vara lugn

• LillaRonjaa

Drömmer mycket konstiga drömmar varje natt med. Långa drömmar och jobbiga, alltså känns inte som att jag får sova ut eftersom jag drömmer så mycket. Någon mer som drömmer mycket?

• Kuben

Hej...
    Jag kanske inte tillhör denna grupp, är i 10+3 (dvs v 11?) och mår pyyton fortfarande. Har dock inte spytt på 3 dagar nu (rekooooord!) men mår fortfarande illa till och från, mest till...

Drömmer mycket, om jag vaknar (har en 1 1/2) åring, så det sker flera ggr/natt, så kan det ta över timmen innan jag somnar igen *morr*. Om jag dessutom väcks boråt 5-tiden så är det hopplöst att somna om igen - har aldrig hänt förut, jag som är så morgontrött!

huuungrig är jag också! Precis som flera av er andra.
    Magen växer i rekordfart - är knappt jag kan ha byxorna längre. Och folk runt om har börjat fråga

Har sett den lill* på VUL två gånger - nästa gång jag kollas (dock inget ul) är på inskrivningen om 1 1/2 vecka.

• Ellenor

Jag är i 9+6 idag, 10 imorgon alltså, eller som vissa räknar är jag i slutet av vecka 10 nu.. Jajaja..

Jag mår i det stora hela ganska bra, med undantag för illamående till och från, mer och mindre. Kraftigt förminskad aptit, ingen ork till någonting, gäspar hela dagen lång, lättetlig och har nära till tårar. Får små små "menskramper" ibland, men det blir allt längre mellan gångerna.

• Stina 74

Längtar och drömmer: Jag läste någonstans att just denna period kan du och andra uppleva och tro att man gått längre i graviditeten än man har.

• Längtar och drömmer

Stina 74 skrev 2007-11-06 18:48:29 följande:

Längtar och drömmer: Jag läste någonstans att just denna period kan du och andra uppleva och tro att man gått längre i graviditeten än man har.
    Hur då menar du? *nyfiken* Jag vet ju hur långt gången jag är lixom, bara det att magen spelar ett spratt och är ballongstor... hehe
  • Stina 74

Jag menar att magen är så svullen nu när det händer en massa med tarmar och så. Man är tjockare en period och man kan, utifrån hur du ser ut, tro att du är längre gången.

Svar på tråden Ni i vecka 10, hur mår ni?