• lillalillalillamysan

Pris för ny fönsterruta

När jag tvättade mitt ena fönster idag sprack den yttre rutan! Någon som vet vad det kan kosta ungefär att byta rutan och hur akut det är, kan jag vänta tills helgen är över eller måste jag täcka rutan med något??

Tacksam för snabbt svar...

• Svar på tråden Pris för ny fönsterruta
  • Birgitta2

Det borde gå på hemförsäkringen, så du behöver bara betala självrisken. Och visst kan du vänta till efter helgen. Är den inre rutan hel är det ingen fara.

• Marvinna

Hur dyrt det är beror på vad för fönster du har. Hade sönder en ruta i somras och bytte bara glaset eftersom det gick. Rutan kostade 500kr då det var ett energiglas.

• lillalillalillamysan

Tack för svaren! vi har i alla fall inget energiglas, bor i en bostadsrättslägenhet i ett hur från 50-talet där inga fönster är bytta så det är nog ett av de simplaste glasen. Då kanske det inte blir så dyrt i alla fall. Skönt...

• abnocto

Det beror på storleken på fönstret. AJg tog med mig ett fönster coh bytte nyligen coh det var ca 70 x 120 cm. Det kostade ca 300 kr.

• Thursday

Vi spräckte en ruta när vi renoverade fönster i somras. Det var vanliga tvåglasfönster, och jag kan inte för mitt liv minnas vad det kostade att få den utbytt... vi tog med fönstret till glasmästaren och hämtade det igen efter ett par timmar. Ett par hundra tror jag att vi gav.

Svar på tråden Pris för ny fönsterruta