• Summerlove

Nån mer som har kramp i vaden/tårna på natten?

Måste bara fråga.. Jag har nästan aldrig kramp eller sendrag i vaden eller tårna annars, det är bara nu jag har fått det flera nätter i rad.. Gör ju så jäkla ont! Måste ha något med graviditeten att göra va? Kan man förebygga på något sätt? Är i v. 25 nu..

• Svar på tråden Nån mer som har kramp i vaden/tårna på natten?
  • Jiie

Det är suuuupervanligt när man är gravid, har oxå lite krampkänslor i vaden på natten, det går över sen (oftast)!

Lilleman - Alexander - Bäst Före 13/12
  • digimax

Minns med förskräckelse mina kramp nätter som gravid.
    Vaknade nästan varje natt av fruktansvärd kramp i vaderna,jag bara skrek rakt ut och sambon ficka massera sen kunde vi sova vidare,det försvinner sen efter förlossningen

• Summerlove

Min sambo blir ju tokig! För man måste ju nästan skrika till när man vaknar av det! hihi

• carola1977

Vicka på tårna när du är vaken och drick mycket vatten.

• becky J

Jag får det också, det är jättevanligt när man är gravid. Sträck inte på tårna utan rikta dem mot dig istället när du känner att krampen är på väg.

• Summerlove

I natt var det helt olidligt.. När jag försökte vinkla tårna åt ena hållet, så fick jag kramp på sidan av vaden och när jag försökte sätta ner foten fick jag på baksidan.. Tillslut låg jag med benet upp i luften, lite krokigt och försökte slappna av.. det tog ett bra tag men sen gick det över som tur var.. Men hela dagen har jag haft en antydan till att det är dags igen..

• maroon

Försök att inte ge efter för krampen, utan pressa upp fotryggen mot smalbenet. Den antydan du kännt under dagen kan mycket väl vara "träningsvärk" oxå som är vanligt när man fått riktiga kramper :)
    Går även bra att massera lite för att lösa upp värken!

• hella82

ja, visst är det hemskt! Jag har konstant träningsvärk i vaderna eftersom jag har kramp flera gånger om natten. ibland även på dagtid. jag har hört att det kan vara kalciumbrist eller vätskebrist, så försök dricka mycket, gärna mjölk!

lilla bus bf 25/12
  • Lyckosam

Jag hade kramp i vaden från vecka 20 och hela tiden till slutet när jag väntade sonen,men inte med flickorna..

Jag försökte dricka mjölk för att jag hörde att det skulle vara bra,men det gick inte över..Och jag drack jäkligt mycket mjölk *skratt*

• suzolina

här är en till , har aldrig haft det innan men nu har jag haft det flera nätter i rad och det gör jäklig tont i vaderna..är i vecka 23

Svar på tråden Nån mer som har kramp i vaden/tårna på natten?