• Kajsan

Lägehet utan balkong-Hur kan ni??!

Ska jag säga
    Vi har i vårt tycke världens finaste och mest perfekta lägenhet, men den har ju ingen balkong!
    Jag känner mig helt isolerad, som i ett fängelse!
    När jag åker hem till mina föräldrars villa och kan sitta ute på kvällen och höra mopeder och fågelsång blir jag alldeles till mig!
    Jag vill också ha!!
    Jag mår verkligen fysiskt dåligt av att bo i lägenhet utan balkong, så nu vill jag helt plötsligt byta bort vår drömlägenhet.
    Hur känner ni det? Är det ok att bo i lägenhet, och dessutom då utan balle?

• Svar på tråden Lägehet utan balkong-Hur kan ni??!
  • Mamma Ia

I en lägenhet utan balkong hade jag dött!!! Vi har dock turen att bo i en lägenhet med TVÅ balkonger - en med morgonsol och en med eftermiddags- och kvällssol ! Vi trivs kanonbra, även om man ibland kan sakna att ha en liten trädgårdsplätt...

• solrosen83

vi bodde i ett halvt år i en lägenhet på andra våningen utan balkong. Lägenheten låg ovanför en butik och ingen annan bodde i huset så vi kunde ju vara ute, men jag gör aldrig om det... Antingen bor jag på marknivå eller så skall lägenheten ha balkong... Nu bor vi i en radhuslägenet... Lyxliv alltså....

Så du är inte ensam....

• ebben

jag skulle nog få samma känsla att bo i lägenhet över huvud taget......
    Har man bott i hus så är det att föredra!Med stor härlig altan att sitta på.......Oh,längtar till våren o sommaren........

• Poena

Jag gör det också

Det är en taklägenhet, med endast takfönster så det är lite speciellt Förra sommaren var hemsk på vissa sätt för det blev så j-kla varmt + att det finns en massa kajor här så vi kunde inte ha fönstrena vidöppna med risk för att en kajflock kom in

Men till det positiva så finns det en innergård här, men jag gillar egentligen inte att sitta bland alla grannar och sola så när jag vill spendera tid ute åker jag till föräldrarna ca 15 min bilväg bort...

Jag är så himla nöjd att vi fick en jättefin längehet mitt i stan här så jag tänker helt enkelt att man kan inte få allt tyvärr..

• littletiger

Vi har heller ingen balkong....känns jättetrist nu på våren/sommaren...
    Hur vi klarar oss? Tja, om jag har tid åker jag ut till Slottskogen (Göteborg) på dagen/eftermiddagen eller åker ut och badar (alltså om vädret är bra...) och får min sol då! Annars så....sitter man inne tyvärr. Kanske försöker gå ut en promenad en stund på kvällen för att få lite del av sol och så.

Men nu håller vi på och byta lägenhet, har en liten chans på en med balkong....håll tummarna....

Att köpa en lägenhet är ju inte heller alltid möjligt tyvärr - då har man ju oftast lite större valmöjlighet.

Men det är bara att leta på!

• Sjöhästen

Vi har inte heller någon ballkong eller uteplats, på sommaren och våren blir värmen outhärlig så vi flyr till mina svärföräldrars sommarstuga på helgerna.
    Vi ska ta och flytta på oss så fort sambon har fått ett jobb, denna lägenhet var en nödlösning efter som att vi flyttade 120 mil så vi fick ta den första lägenhet vi blev erbjuden.
    Hittar ni en annan lägenhet med ballkong eller uteplats så skulle jag nog flytta. Det är inte roligt att bo i ett "fängelse" även om det är dröm lägenheten.
    Hälsningar Maria

• Kajsan

Saken är den att vi skulle lätt kunna byta bort den här, men den har verkligen allt vi vill ha förutom just detta med ballen.
    Jag känner att ska jag flytta så får det nog nästan bli hus på en gång, men det har man ju inte råd med nu direkt.
    Och roligt sen när bäbis kommer, då måste man ju verkligen ut på stan varje dag med den, själv kunde man ju ligga i vagnen på tomten medans mamma och pappa pysslade i trädgården

• Peppa

Tycker att balkongen är som ett fängelse. Jag vill ha en tomt att sitta på.
    Vi letar för fullt efter lägenhet/radhus på bottenplan med egen täppa eller ett litet hus.
    Askyr att bo i lägenhet....

• delifi2

vi bodde oxå i en läghnet utan balkong å det var hemskt.
    Nu har vi balkong å man får mer frihet nu än förr

• Smulan80

Här är en till som känner sig VÄLDIGT instängd.
    Är uppvuxen på landet i hus med stor tomt och helt plötsligt ska man sitta i en 1:a utan balkong eller innegård. Håller på att bryta ihop nu på våren! Tur att vi alltid är hos föräldrarna på helgerna. Annars skulle jag verkligen gå ihjäl.
    Men på söndag ska vi åka och kolla på hus!!:D
    Så snart kanske jag också får gå ut på tomten och njuta i solen.

Svar på tråden Lägehet utan balkong-Hur kan ni??!