några frågor om amning från en nybörjare!
hej, våran lille son e nu tre dagar gammal o amningen kom igång direkt, skönt!
sen igår har lillen dock bara velat äta från ena bröstet o vägrat ta det andra, vet inte varför? han börjar gallskrika o spänner sig som en båge o bara vägrar ta det ena, men tar det andra direkt .. det kommer mjölk från både brösten .. nu fick jag honom precis att äta från det andra bröstet oxå .. sen en stund tillbaka känns det bröstet stenhårt o spänner o gör ont, kan det va på väg att bli mjölkstockning efter bara ett dygn??
den riktiga mjölken har precis kommit nu, o lillen äter inte alls lika ofta som förut då han ville äta nästan hela tiden, brukar det va så? han blir även tröttare efter han ätit nu, somnar nästan efter varje amning .. ammar inte lika länge heller, nu ca bara 10-15 min, förut kunde han ligga kanske 45 min!
e även lite sur på BB personalen som lärde mig amma liggande trots att jag mår superbra, nu när man kommit hem inser man ju att det e bättre att kunna amma sittande, iallafall när man ska iväg nånstans, o nu får jag verkligen inte lillen att amma sittande!! nån som varit med om liknande? han e på bröstet o suger lite men tar lixom inte tag, han vill inte!!
tacksam för svar ;)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-03 17:49:20:
förresten, då lillen bara e tre dagar gammal borde man väl kunna lära sig amma sittande utan problem egentligen, det borde ju inte va "försent" att lära om?
ni får gärna ge mig lite tips :) man vill ju kunna åka in till stan o så utan att känna sig låst!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-03 17:49:25:
förresten, då lillen bara e tre dagar gammal borde man väl kunna lära sig amma sittande utan problem egentligen, det borde ju inte va "försent" att lära om?
ni får gärna ge mig lite tips :) man vill ju kunna åka in till stan o så utan att känna sig låst!!!