• Anonym (flickvän)

hittat pump å kanyl......

nu gör jag en historia kort fast den är åtta år!!!
    träffade min kille för åtta år sedan, blev blixt förälskad även han.vi har tagit droger ihop i sex år ungefär sen beslutade vi oss båda för en behandling!!vi tog tjack,fludder,innan behandlingen i sex års tid!efter behandlingen blev vi båda starka i oss själva;vi har hållit oss drogfri i ett år ungefär och i mars blev jag gravid!!sen dess lovade han att nu fixar sig livet för oss gumman, vi beslutade för att behålla barnet!men i ett halv år nu har han supit å drogat svikit om å om igen..ja ni vet hur d e....man lovar sig själv aldrig mer..men sen manipulerar dom en, på ett sånt sjukt gulligt sett att man är tillbaka i virveln igen!!!!när har jag fått nog???hjälp mig?? snälla tips å råd??min älskade bebis kommer till jul iallafall å jag längtar sååååå ,kram till alla er som förstår mig!

• Svar på tråden hittat pump å kanyl......
  • Anonym (lämna...)

Lämna honom.. Du har nu ditt barn att tänka på...

• Anonym (samma)

Ställ ultimatum. Säg åt han att gå tilbaka till behandling för att bli drogfri, eller så måste du lämna honom.

• Anonym

Håller med. Droger och barn går aldrig väl.

Hoppas du har mod att ställa det ultimatumet.

• Anonym (flickvän)

jag har lämnat honom många gånger men han slingrar sig tillbaka in i mitt liv om å om igen!och jag blir svagare å svagare för varje gång trots att det borde vara tvärtom!!att nu jävlar drar du åt helvete men så blir det aldrig,han försinner då å då nån vecka å pundar....sen ringer han å grinar å har ångest mmmmm sen sitter jag fast IGEN!!!

• anzita

Snabbt som 17, sök dig ifrån honom!

Ett barn och  sprutmissbruk går bara inte ihop, och det vet du.

Det blir en senare fråga om du är beredd att ta tillbaka honom efter att han rehabiliterat sig (om han verkligen gör det).
    Men hans motivation verkar inte vara så stark, trots din graviditet och att han ska bli pappa prioriterar han drogerna.

Var stark för babyns skull.

• anzita

Kan du inte få hjälp o stöd hos dem som hjälpte dig att bli drogfri?

• Anonym (flickvän)

det värsta är ju att varje gång han drar å pundar så sjunker jag ner om å om igen,jag känner att jag inte är vatten värld.han respecterar inte det jag säger till han,det är som att prata med en döv stum!!

• Themis

Han verkar ha bestämt sig för att gå vägen mot undergången, du har bestämt dig för att få barn.

Rädda barnet först, så får du väl se hur det går för honom sen.

• gullican

Anonym (flickvän) skrev 2007-11-03 18:15:14 följande:

jag har lämnat honom många gånger men han slingrar sig tillbaka in i mitt liv om å om igen!och jag blir svagare å svagare för varje gång trots att det borde vara tvärtom!!att nu jävlar drar du åt helvete men så blir det aldrig,han försinner då å då nån vecka å pundar....sen ringer han å grinar å har ångest mmmmm sen sitter jag fast IGEN!!!
    Förstår att det är svårt....Men nu ska du bli mamma och få ansvar för ett annat liv. Då MÅSTE du flytta fokus ifrån vad DU känner, vad DU vill och tänka på vad ditt barn förtjänar, behöver och vill ha. Kanske gör det det lite lättare att stå emot honom? För det måste du helt enkelt göra. Du kan inte riskera att ditt barn får växa upp med en missbrukare hur snäll och go han än är, det påverkar barn ändå. Dessutom behöver ditt barn en lugn, trygg och stark mamma vilket det inte får om du ska vela fram och tillbaka med en missbrukare du ska oroa dig för.
  • Anonym (flickvän)

tack för alla stöttande förslag:)

Svar på tråden hittat pump å kanyl......