• Arctura

Vilka stolar passar till NORDEN matbord, från Ikea?

Vad har ni andra för stolar till just det bordet? Om ni har bild på just er "matgrupp" så visa det gärna för mig så jag får se lite olika förslag. Jag bor så långt från Ikea så jag ska nämligen göra en "hemleverans" beställning och vill bli nöjd när jag får hem det!!

Svårt att se om bordet och stolarna passar i hop, på två bilder på Ikeas hemsida....

• Svar på tråden Vilka stolar passar till NORDEN matbord, från Ikea?
  • AnneSophie

Vi har sex vita NORDMYRA-stolar till enligt nedan bild. Vi tycker att dom passa jättebra till bordet, MEN det beror ju p vad man har för smak. Dom är iallafall väldigt bekväma. 
    Numer har vi även två blå Nordmyra-stolar på gavlarna (alltså 8 stolar totalt).
    Jag hade bara en bild utan duk på (har vaxduk på för att skydda bordet nu när barnen är små och söliga) men ja...du kanske får en idé iallafall.

Matrum_testBild.jpg

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • Arctura
    AnneSophie skrev 2007-11-03 23:30:42 följande:
    Vi har sex vita NORDMYRA-stolar till enligt nedan bild. Vi tycker att dom passa jättebra till bordet, MEN det beror ju p vad man har för smak. Dom är iallafall väldigt bekväma. Numer har vi även två blå Nordmyra-stolar på gavlarna (alltså 8 stolar totalt).Jag hade bara en bild utan duk på (har vaxduk på för att skydda bordet nu när barnen är små och söliga) men ja...du kanske får en idé iallafall.
    Tack för bilden jag kollade också på dessa stolar, då de är stapelbara också. Det är ju smidigt när man ska städa (dammsuga & torka golvet under bordet). Men som sagt är det så svårt att se ifall de passar bara på en bild...
  • Arctura
    snart tre skrev 2007-11-04 09:24:01 följande:
    Nordmyra-stolarna är väldigt snygga till bordet. Annars säger jag vita eller svarta stolar - undvik helt trärena stolar, det blir för träigt med bordet. Det är finare med en kontrast och då passar vitt eller svart bäst tycker jag.
    Bra förslag!! TACK!
  • musli

Av dina förslag skulle jag nog föreslå Nordmyra. Snygga stolar till det bordet! Och AnneSophie är en guru, hon kan verkligen det där med inredning och fint hemma! Älskar att glutta i hennes galleri!

• AnneSophie
    musli skrev 2007-11-04 10:11:16 följande:
    Av dina förslag skulle jag nog föreslå Nordmyra. Snygga stolar till det bordet! Och AnneSophie är en guru, hon kan verkligen det där med inredning och fint hemma! Älskar att glutta i hennes galleri!
    Nämen ååååh... Vad snäll du är! Kyss
    Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • musli
    AnneSophie skrev 2007-11-04 22:31:45 följande:
    Nämen ååååh... Vad snäll du är! 
    Mäh, det vet du ju redan! Generad Ni har ett av de stilfullaste hem jag sett och fantastiska idéer!
  • Vombell

Vi har Aron (tror jag att de heter) med vit dyna men vi har köpt beiget överdrag till dem.

• Arctura
    musli skrev 2007-11-04 22:53:41 följande:
    Mäh, det vet du ju redan!  Ni har ett av de stilfullaste hem jag sett och fantastiska idéer!
    Håller med Musli helt och hållet, efter att jag kollat in bilder på bloggen Och i bildgalleriet... vilka ideer!!!!
Svar på tråden Vilka stolar passar till NORDEN matbord, från Ikea?