• ceciliaa

Hur länge dricka välling till frukost?

Vår dotter på 20 mån älskar välling till frukost och kvällsmål innan läggdags. Hon vägrar macka, gröt till frukost. jag önskar ju att hon vill äta det istället för välling men hon vill inte. På bvc sa hon att vi nog borde skippa vällingen nu till frukost. Hur gör ni med barn i samma ålder?

• Svar på tråden Hur länge dricka välling till frukost?
  • blommanigbg

Min son får välling när han vaknar. Men sedan får han frukost på morgonen..

• S vali s

Vår dotter är  25mån. och dricker fortfarande välling till frukost, något som hennes barnläkare tycker är toppen och något vi ska fortsätta med så länge vår dotter vill ha det - tänk så olika det är vad man blir rekomenderad

Den late gör i morgon vad hon skulle ha gjort igår...
  • Snooze

Vår kille fyller 4 i januari och dricker fortfarande välling morgon och kväll. Men på julafton har han lovat att sluta och ge flaskorna till lillebror...får väl se hur det går

• ceciliaa

snooze: åh det låt gulligt

• pepsi max

Min älsta dotter åt välling till frukost tills hon fyllde 6år. Var jättedålig att äta frukost...

• ceciliaa

Känns bra att höra detta!

• krypsyl

Min dotter är 4 år och dricker välling till frukost fortfarande. Om hon inte får välling äter hon nästan ingenting till frukost.
    Är det inte kvällsmålet hon ska sluta med då? Hur länge behöver man det? Jag kommer inte ihåg när vi slutade med kvällsvällingen...

• alabaster

Välling är väl ett jättebra frukostalternativt, näringsrikt och lättdrucket och jag kan för mitt liv inte komma på en enda anledning att sluta med det om det är vad barnet helst äter till frukost.

När barnet sovit hela natten utan mat är blodsockernivån ibland så låg att det är svårt att få i sig något, man kan känna sig lätt illamående och inte alls ha nån lust att äta, vilket är precis vad man behöver göra just då. Om då vällingen lätt slinker ner är det väl det allra bästa att fortsätta med det?

• en glad

Haha - jag är i farmorsålder och älskar vällingen på morgonen!!

Svar på tråden Hur länge dricka välling till frukost?