• Flizan30

Gardinstång Ikea Vs annat märke

Jag tänkte sätta upp panelgardiner i vardagsrummet och behöver köpa gardinstänger. Har sett att Ikea har väldigt billgia sådana. Sedan finn sju lite dyrare p tex textilaffärer. Någon som vet om det är skillnad i kvalitet osv? Ngon som har erfarenhet av tex ikeas och vet om de är ok elelr är det bättre att satsa p de dyrare från början?

• Svar på tråden Gardinstång Ikea Vs annat märke
  • Agni

Vem bryr sig i kvalitén på en stång inte så att man ska hänga och dingla i dom precis.
    Jag har bara stänger därifrån och dom fungerar utmärkt!! Varför köpa dyra när det finns billiga?

Jag är så jävla grym
  • Felicia6

Jag har oxå ikeastänger och dom funkar utmärkt. Så länge som är där dom är o är snygga så bryr jag mig inte om nån annan kvalité

30e november åker vi till Khao Lak :D
  • Ingelalala

Har svarta i typ "smide", vi har haft dom i många år och dom är super. (Vet dock inte om det är sådana du menar) Har sedan köpt till hängen som man hänger panelgardiner på, men på hemtex. Vet inte om ikea har även hängen!

• Flizan30

Jag köpte jättefina gardinstänger till dottern rum frn en sybehörsbutik. Men som sagt efetrsom jag skall ha två till vardsgrummet nu så blir det ju en slant att lägga ut då jag skall köpa gardiner också. Tycke att Ikeas såg smalare ut i konstruktionen. Men de såg ju helt ok ut annars. Tänkte bara kolla med er först

• Tilt

vi har oxå ikeas.
    Men... om man ska vara petig så...

Ikeas fästen är fulam stora å klumpiga.
    Långa ikeastänger har skitfula stora skarvar.
    Å lackeringen av i.a.f. deras silverstänger skulle göras bättre av vem som helst med en biltema sprayburk i handen...

men visst fyller dom sin funktion, våra stänger har hängt uppe länge.

• Felicia6
    Flizan30 skrev 2007-11-03 22:30:00 följande:
    Jag köpte jättefina gardinstänger till dottern rum frn en sybehörsbutik. Men som sagt efetrsom jag skall ha två till vardsgrummet nu så blir det ju en slant att lägga ut då jag skall köpa gardiner också. Tycke att Ikeas såg smalare ut i konstruktionen. Men de såg ju helt ok ut annars. Tänkte bara kolla med er först
    Du kan kolla i mitt galleri, där syns nog stängerna på nåt kort
    30e november åker vi till Khao Lak :D
  • blommanigbg

Har köpt alla mina stänger på hemtex...

• Okaa san

Ikea e skitbra och skitbilliga!

• Jullesmamma

Ikea!

De "smalare" har inte klumpiga fästen, hade perfekt bredd till våra fönster och var lätta att sätta upp...

De "tjockare" har jag inte provat Ikeas men hade såna från annat ställe och de tappade lacken vid fästena...

• sweetpea

Enda skillnaden mellan mina gamla Ikea-stänger och de Kirsch-stänger jag satte upp häromdagen var att kirsch-stängerna hade fästen som gjorde att man kunde reglera hur långt ut från väggen man ville ha gardinstången. Därmed inte sagt att inte Ikea har sådana fästen också. Kirschstängerna (dubbelstång med fästen, upp till 3.80 lång) kostade 398 kr på Hemtex, men det fick det vara värt, för då slapp jag kuska till Ikea.

• jummie

Rent kvalitét mässigt så tror jag inte att en gardinstång är så beroende av att hålla hög kvalitét. Det är ju inte så att de går av, lir missfärgade eller vad kvalitén nu ska sitta i...

ikea har väl lite mer begränsat utbut o finns väl inte överallt som andra märken. Men har man både och i närheten så skulle jag alla gånger välja Ikea framför alla andra! Ang fästena så går det ju att köpa såna reglerbara till ikea stängerna, det har jag gjort

• sweetpea

jummie: Ja, dåså. Jag kollade inte ens efter reglerbara dubbelstångsfästen i deras utbud, för jag orkade inte åka dit.

• jummie
    sweetpea skrev 2007-11-04 12:06:00 följande:
    jummie: Ja, dåså. Jag kollade inte ens efter reglerbara dubbelstångsfästen i deras utbud, för jag orkade inte åka dit.
    nja alltså inte Ikea fästen utan jag köpte Kirch fästen till Ikea stängerna Sparade ju en slant på det hela bara genom att göra så..
  • sweetpea

jummie: Ah, jag fattar! Ja, som sagt, jag orkade inte åka till Ikea. Annars var det smart.

Svar på tråden Gardinstång Ikea Vs annat märke