• Black Lady

Snabb fråga om ikeas lådfronter till kök

Vi håller just nu på att skruva ihop vårt ikea kök och i all min iver så klickade jag fast lådfronterna upp och ned så det blev alldeles fel Generad
    Behöver nu ett snabbt råd hur jag får lös fronten för att vända den rätt väg för så här kan jag ju inte ha det.

(¯`°?.¸ ღ ♥Kom inte försent till det du vill komma i tid till ♥ღ ¸.?°´¯)Puh citat
  • Svar på tråden Snabb fråga om ikeas lådfronter till kök
  • musli

På sidan av lådan längst fram är ett hål, i hålet finns lite prylar från lådfrontens insticks-grej bl.a. en rund sak med ett kryss i, stick i en skruvmejsel och vrid och dra loss fronten... Har dock ingen aning om det funkar när lådfronten är upp-och-ner, har aldrig provat!

Hoppas du fattade nåt av det jag beskrev, börjar bli luddig i hjärnan nu men IKEA's köks-skåp, de kan jag...

• Black Lady

Åh musli, du är en ängelKyssOskyldig

Ska genast testa när jag kommer hem

(¯`°?.¸ ღ ♥Kom inte försent till det du vill komma i tid till ♥ღ ¸.?°´¯)Puh citat
  • musli
    Black Lady skrev 2007-11-04 22:54:51 följande:
    Åh musli, du är en ängelSka genast testa när jag kommer hem
    Nu du tjejen, ska du få en EXAKT beskrivning!!!

Om du drar ut lådan och kollar längst fram, precis bakom lådfronten, på utsidan, så är där fyra hål i olika storlek och form. Det hålet som är i mitten längst upp, inuti det ser man som ett plus-format hål med en liten plåtbit som ligger framför. In med stjärnskruvmejseln och lyft upp plåtbiten, stick in mejseln i det plus-formade hålet och vrid! Man får vrida ganska rejält och vrid från lådfronten, samtidigt som man drar i lådfronten!

*ikea-fjant*
Svar på tråden Snabb fråga om ikeas lådfronter till kök