• fairyfloss

Får du huvudvärk vid lågtryck?

Har varit lågtryck hela dagen här, och har haft en förlamande huvudvärk hela dagen. När det inte hjälper att ta en tupplur eller dricka vatten är det bara lågtryck kvar som jag får huvudvärk av. Och den ger sig inte!!

Jag är lite nyfiken hur många andra därute är som jag och får huvudvärk vid lågtryck. Får du? Har du nått supertips isåfall för att bota den?

• Svar på tråden Får du huvudvärk vid lågtryck?
  • Maria V

Jag brukar få jätte ont i huvudet, lider av migrän. Det som hjälper på mig är att ta två alvedon, lägga sig i sängen med en kall blöt handduk över ögonen å pannan. Det ska vara mörkt i rummet så att man kan sova. Sen ska det helst vara tyst runt omkring oxå. Sen efter nån timme kan det ha blivit bättre.
    När jag va liten så va jag tvungen att spy. Annars så säppte det inte alls..

• fairyfloss

Maria V skrev 2007-11-04 10:28:16 följande:

Jag brukar få jätte ont i huvudet, lider av migrän. Det som hjälper på mig är att ta två alvedon, lägga sig i sängen med en kall blöt handduk över ögonen å pannan. Det ska vara mörkt i rummet så att man kan sova. Sen ska det helst vara tyst runt omkring oxå. Sen efter nån timme kan det ha blivit bättre. När jag va liten så va jag tvungen att spy. Annars så säppte det inte alls..
    Oj! Verkar som du har det ännu jobbigare än jag! Nu är jag gravid så jag vågar inte ta några värktabletter, men jag ska testa en blöt handuk på huvudet! Det låter sköööönt!
  • Maria V

Gör det. När jag va gravid så försvann all min värk som jag har. Jag har även en nackskada pga en bilolycka. Men ta en alvedon det är inte farligt.

• Saskia

Det kan hända faktiskt. Kaffe kan hjälpa.

• Adelianea

Känner igen mig! Se det från den ljusa sidan, du vet om du ska ta med dig paraplyet!
    kram

• Mjuk

Jo, jag kan få huvudvärk när vädret växlar till kallare...

Svar på tråden Får du huvudvärk vid lågtryck?