Vad har ni att säga om Dominikanska republiken?
Jag och min sambo funderar på att åka dit i Januari.
Så vad har ni att säga om det .
För och nackdelar.
Jag och min sambo funderar på att åka dit i Januari.
Så vad har ni att säga om det .
För och nackdelar.
Det är otroligt dyrt. Och så mkt kriminalitet att man bor i stora all in clusive komplex. Man lever i en värld bakom galler och stängsel typ. Det är så mkt kriminalitet där så man skall inte gå utanför hotelområdet själv. Okej att området är enormt, men jag skulle aldrig åkt dit om jag visste hur det var!! Var väldigt besviken faktiskt. Var där i oktober 2001...
bebbe made in italy skrev 2007-11-04 12:03:21 följande:
Nyfiken!! Är det ingen annan som varit i DR?? Som har några erfarenheter?? Puffar lite i tråden...
Vi var där -99 och var inte så där väldigt imponerade. Vi var ju ute på en del egna utflykter, åkte lokalbuss och så, men behållningen med den resan var ju att ligga vid poolen och det kommer jag aldrig åka till DR igen för att göra. Har efter den semestern varit i Egypten 3 gånger och ffa Thailand och Cypern, dit vi definitivt kan tänka oss att åka igen. (Inte Egypten då kanske)
Hej!
Var på DR agusti 2000, det var toppenfint! Alla var trevliga och det fanns mycket att se och göra. Vi åkte inte till ngt allinclusive utan bodde på vanligt hotell i den lite mindre orten Cabarete. Helmysigt. Havet var underbart fint och varmt, stranden var ren och det var skön stämning, avspänt. Vi åkte på egna utflykter till Puerto Plata och en närliggande semesterort, sousoua (kommer inte ihåg hur det stavades...) Det var ok, men mycket mer tusristigt. Det fanns mycket att se och jag upplevde det inte som speciellt dyrt. Vi åt på de restauranger som låg på orten och var mycket nöjda :)
Är glad att jag åkte då, vi fick tag på en jättebillig sistaminuten rasa, jag och två vänner. Har tittat på resor idag, men det är ganska mycket dyrare.
Kommer ihåg när vi åkte med bussen från flygplatsen och släppte av vid olika hotell att dessa allinclusive låg lite isolerat, men var mycket fina hotell. Är dock mycket glad att vi fick bo bland andra människor och på ett vanligt hotell :)
Lycka till!
Jag var där med min familj nov 02 och åker dit nu i nov igen. Vi bord på Iberostr Bavaro (apollo) Jag har bara gott att säga, det är därför vi åker dit igen.
okej skänt at höra att det finns dom som tycker att det är fint där.
Vet inte än m vi kommer att resa nåt eller vart.
Men DT är ett av alternativen.