Jag är en så ensam mamma och deprimerad på köpet.
Jag är så ledsen idag igen som vanligt....
Enda sen jag blev mamma(18 månader sedan) så har jag varit så sjukt ensam. har aldrig någonsin tidigare varit så ensam.
Jag är arbetslös. letar jobb för fullt men har inte fått napp än, alla vill juh ha erfarenhet å det saknar jag...
Jag är 23 år gammal. Bor tillsammans med min sambo samt barnets pappa.
Han jobbar för tillfället sju dagar i veckan så vi ses bara på kvällarna... Det är tillfälligt han jobbar såhär mkt orkar inte dra upp varför. Det är inte svartjobb vill jag bara klargöra...
Mina a-kassedagar tar snart slut å sen står jag utan inkomst.
Just nu får jag 3300:- från alfa-kassan varje måndad. Tyvärr har vår dotter varit sjuk en del den sista tiden och jag blir då utan pengar för eftersom jag aldrig jobbat har jag inte rätt till tillfällig föräldrapenning då hon är sjuk. och hon måste juh gå på dagis 15h i veckan för att få alfa-kassa.
förra månaden fick jag bara ut 2800:- på grund av det.
jag har typ inga kompisar. Ingen som ringer mej. de ända jag umgås med är vår dotter samt mina föräldrar+syster samt sambons föräldrar. och hur kul är det att prata med dem när de inte lyssnar ett skvatt utan bara ägnar den mesta uppmärksamheten till vår dotter. känner mig sonylig även om de säger att så är det inte.
men det räcker inte. Jag längtar så efter en vän, en vän som vill umgås med mig, en vän som ringer och frågar hur jag mår.
Jag går på öppna förskolan varje måndag men vågar inte fråga ifall om någon skulle vilja ses på fritiden...skulle kännas så patetiskt...
har fått så dåligt självförtroende av att vara arbetslös och bara gå hemma.
och jag/vi har aldrig råd att göra något för vi får ut ca 16.000:- i månaden...så när vi betalt räkningarna blir det inga pengar kvar till nöjen.
så man kan nästan aldrig ta en fika på stan, gå på bio eller åka till badhuset eller något annat som kostar...
Jag har hållt på med hästar sen jag var liten fram tills att jag var gravid i sjättemånaden. och jag har inte råd att återuppta mitt intresse. suck.
det enda jag gör om dagarna är städa, laga mat, diska, tvätta, blöjbyten letar jobb och är ensam.
Jag blir så ledsen. jag vill inte må såhär längre, förhållandet blir lidande...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-06 09:37:52:
suck. Nu fick sambon sparken igår på ett privatföretag som han fick börja på för en månad sen. Och eftrsom de inte hade kollektivavtal fick han gå samma dag. Och det värsta är att hanses a-kassedagar är slut. Och mina håller på att ta slut med.
Känner mej så misslyckad.
jag vill absolut inte dras in socc för då skulle vi inte få bo kavr här eftersom amn tydligen bara får ha en hyra på max 5200:- vår tre kostar 5900 med parkeringsplats. Jag vill inet flytta härifrån då jag tycker den delen vi bor på är mest barnvänligast i stan samt att dottern går på dagis här som både hon och vi trivs med..