I vilken ålder tror ni ett dockskåp kan vara roligt?
Mina föräldrar vill ge vår dotter ett i juklapp då är hon 2 år och 8 månader. Jag är lite osäker på om det kommer att bli den succé som de tror... kanske att hon är för liten.
Vad tror ni?
Mina föräldrar vill ge vår dotter ett i juklapp då är hon 2 år och 8 månader. Jag är lite osäker på om det kommer att bli den succé som de tror... kanske att hon är för liten.
Vad tror ni?
Vår Vilmer fyllde nyss 2 och han tycker om att leka med dockskåpet på öppna förskolan och hos sin farmor. han kan stå och pilla länge och pratar för sig själv.
Fanns en tråd om detta nu i veckan som jag skrev i. Tyvärr hittar jag den inte nu. Alla där var rörande överens om att ett traditionell dockskåp från tex Lundby var alldeles för avancerat för så små barn. Mina barn har förstört sitt dockskåp totalt för att de fick det för tidigt.
Ett rubustare dockskåp helt i trä med knubbiga trämöbler och dockor är helt ok. Eller det i plast från Ficher Price.
Ja, detta som mina föräldrar vi ge är ett Lundby med riktig armatur, små telefoner, stekpannor och gud vet allt... jag orkar inte ha fler småsaker hemma (ska ha en bebis till i februari också). Jag vill inte ha leksaker som man måste "bevaka" så de inte förstörs - särskilt om det skulle vara jättekul att få dessa saker när dotterna är kanske fem??
Dessutom bor vi ganska trångt och ett dockskåp är ju ganska stort...
Håller med Vombell. et Vilmer lekt med har robustare möbler med färre detaljer. Dock är det ett lundbydockskåp men med andra möbler, de "finare" har vi ställt undan
Även om små barn är försiktiga med saker så är dessa möbler BRÄCKLIGA. Benen på stolarna går av direkt om de tar i dem med hela handen tex.
Jag tycker inte att man ska köpa leksaker till så små barn som de måste vara försiktiga med. Tycker de kan få leksaker som är anpassade till dem så de kan leka naturligt utan att behöva oroa sig för att ha sönder.
Spara Lundby-idéen tills hon är 4-5 år och köp ett rubust i trå istället är mitt råd.
I trä ska det så klart stå
mina barn kommer få detta i julklapp, de är 3 och 1,5 år.
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=hikmet&gid=140&subgid=148
Mmm, ska säga det til mina föräldrar som nu snöat helt in på docksskåp... alternativet skulle vara att det stod hemma hos dom kanske?
Egentligen är jag bara irriterad på mina föräldrar som tror att ett docksåp är en perfekt julklapp när det enda jag tjatar om är hur trångt vi bor... gah! sorry...behövde bara gnälla lite.
hug me skrev 2007-11-04 12:42:01 följande: