Kan man dricka Oatly havredryck??
Ja som rubriken lyder så undrar jag om man kan dricka Oatly havredryck när man ammar..?? Den är fri från mjölkprotein, laktos och soja..
Ja som rubriken lyder så undrar jag om man kan dricka Oatly havredryck när man ammar..?? Den är fri från mjölkprotein, laktos och soja..
ja varför inte...
Ja, varför skulle det inte gå bra?
Sorry,var inte riktigt tydlig..
Tänkte om det är ett bättre allternativ ist för mjölk.. Min son har jätteont i magen pga gaser och jag försöker nu avstå från mjölkprodukter..då tänkte jag om man kunde dricka detta ist..??
Japp, det går att dricka, men jag tycker det är äcklig. är ett bra alterntiv om man måste vara utan mjölk.
Det finns även rismjölk. Mycket dyrare men kanske godare för vissa smaklökar. :) Finns även i vaniljsmak.
Havremjölk är ett jättebra alternativ för mjölk. Vi har använt det i flera år i matlagning då min son är mjölkallergisk. Även matgrädden använder vi. Oatley har även med chokladsmak på mjölken.
Valio har väl laktosfria eller låglaktosprodukter. De är nog godare att dricka än havremjölk. Tänkte själv köra låglaktos till att börja med när jag ammar denna gången och då köra låglaktosprodukterna istället för vanlig mjölk.
Nej den går inta att dricka, smakar aldeleds för hemskt för det. Men i maten känner man för det mesta ingen skillnad. Som måltidsdryck skulle jag isället rekomendera vatten, lättdryck, juice... Det går bra att göra varm choklad på havredryck.
Risdrycken smakar som risavkok, och hur någon kan tycka det är bättre förstår inte jag. Men de finns och är dessutom rätt många
Laktos från mjölk går inte över i bröstmjölken. Laktosen i bröstmjölken producerar mammam själv. Så att gå över till laktosfritt vid amning är helt meningslöst. Är barnet laktosintollerant kan man inte amma, utan måste övergå till laktosfri ersättning. Som tur är medfödd laktosintollerans mycket ovanlig till skillnad mot mjölkproteinallergi.
Toufouline har mjölk oxå. Den är faktiskt ganska god.