Något gott med kokosmjölk??
Någon som har ett gott recept med något som innehåller kokosmjölk? Vad brukar ni ha då ni använder det,kött-kyckling? Funderar på att göra något såndat till middag!
Någon som har ett gott recept med något som innehåller kokosmjölk? Vad brukar ni ha då ni använder det,kött-kyckling? Funderar på att göra något såndat till middag!
jag gör wok. kycklingbitar, lök, bambuskott, vattenkastanjer, kokosmjölk, grön curry, och annat smått och gått man kan ha hemma. Så nudlar eller ris till. Mums!
En gron curry med gronsaker och/ eller tofu, fisk! Jatte mumsigt, dessutom latt att tillaga!
Jag använder kokosmjölk ibland. Brukar steka upp wokgrönsaker (såna som finns i konservburkar) och något kött (kyckling eller annat kött) och sedan hälla över kokosmjölk + kryddor. Serverar med ris till. Gott och enkelt att göra!
Kan man använda sig av dessa wokgrönsaker som finns i påsarna ni vet tillsammans med något kött och så kokosmjölk?`Hur blir det mån tro:.
nahla:
självklart kan man det.
Ett tips är att hotta upp vanlig vardagsmat med kokosmjölk för att variera. (om man inte är sugen på thai-gryta för i sådant är kokosmjölk överlägset).
Typ, vid korv stroganoff, har du kokosmjölk istället för grädde/mjölk/creme fraiche. Blir jättegott!
Det finns ju såna där färdiga kryddblandningar om man inte är så kulinariskt lagd själv. Det blir jättegott!
/J
Jag brukar ha soya i kokosmjölken när jag lagar, supergott!
Jag brukar göra en kyckling"gryta" som blir sååååååå god.
Värm upp 1 burk kokosmjölk och en burk creme fraisch, lägg i en buljongtärning och kyklingfilé i bitar och krydda med sweet chilisås, chilipeppar och paprikapulver (ev. lite salt) ... koka upp ... häll i massor med frysta wokgrönsaker och koka tills kyklingen är klar.
Koka nudlar (eller pasta) och blanda i när allt är klar .... servera
Supergott .... och snabbt gjort ... min sambo älskar den också ... äter det minst 2 ggr i månaden.
MissLizard:
Är det kycklingbuljongtärning då eller???
Mmm,låter smaskigt alltihop! Blev inget av kokosmjölken idag,men en annan dag ska jag verkligen prova! Låter super gott! =) Tack för tipsen!
Mamsingen: Jag brukar ta grönsaksbuljong ... men kycklingbuljon går väl bra också