• Nahla

Något gott med kokosmjölk??

Någon som har ett gott recept med något som innehåller kokosmjölk? Vad brukar ni ha då ni använder det,kött-kyckling? Funderar på att göra något såndat till middag!

• Svar på tråden Något gott med kokosmjölk??
  • Prinsessan Zelda

jag gör wok. kycklingbitar, lök, bambuskott, vattenkastanjer, kokosmjölk, grön curry, och annat smått och gått man kan ha hemma. Så nudlar eller ris till. Mums!

• Pamela

En gron curry med gronsaker och/ eller tofu, fisk! Jatte mumsigt, dessutom latt att tillaga!

• Lacrima

Jag använder kokosmjölk ibland. Brukar steka upp wokgrönsaker (såna som finns i konservburkar) och något kött (kyckling eller annat kött) och sedan hälla över kokosmjölk + kryddor. Serverar med ris till. Gott och enkelt att göra!

• Nahla

Kan man använda sig av dessa wokgrönsaker som finns i påsarna ni vet tillsammans med något kött och så kokosmjölk?`Hur blir det mån tro:.

• systernegativ

nahla:
    självklart kan man det.

• cotton

Ett tips är att hotta upp vanlig vardagsmat med kokosmjölk för att variera. (om man inte är sugen på thai-gryta för i sådant är kokosmjölk överlägset).

Typ, vid korv stroganoff, har du kokosmjölk istället för grädde/mjölk/creme fraiche. Blir jättegott!

• JohPet

Det finns ju såna där färdiga kryddblandningar om man inte är så kulinariskt lagd själv. Det blir jättegott!
    /J

• NovaLi

Jag brukar ha soya i kokosmjölken när jag lagar, supergott!

• MissLizard

Jag brukar göra en kyckling"gryta" som blir sååååååå god.

Värm upp 1 burk kokosmjölk och en burk creme fraisch, lägg i en buljongtärning och kyklingfilé i bitar och krydda med sweet chilisås, chilipeppar och paprikapulver (ev. lite salt) ... koka upp ... häll i massor med frysta wokgrönsaker och koka tills kyklingen är klar.
    Koka nudlar (eller pasta) och blanda i när allt är klar .... servera

Supergott .... och snabbt gjort ... min sambo älskar den också ... äter det minst 2 ggr i månaden.

• Mamsingen

MissLizard:

Är det kycklingbuljongtärning då eller???

• Nahla

Mmm,låter smaskigt alltihop! Blev inget av kokosmjölken idag,men en annan dag ska jag verkligen prova! Låter super gott! =) Tack för tipsen!

• MissLizard

Mamsingen: Jag brukar ta grönsaksbuljong ... men kycklingbuljon går väl bra också

Svar på tråden Något gott med kokosmjölk??