Klippa langt har sjalv?
Halloj!
Undrar om det ar ngn har som klipper sitt har sjalv...och hur ni gor i sa fall!
Halloj!
Undrar om det ar ngn har som klipper sitt har sjalv...och hur ni gor i sa fall!
Jag klipper mig alltid själv, eller ja jag har varit hos frisör 2 ggr i hela mitt liv
när jag har långt hår så brukar jag antingen fläta i 2 flätor & klippa rakt av (fast jag har lockigt hår, så det syns inte om det skulle bli lite ojämt) eller så klipper jag bara, man ser ju vart man ska klippa & blir det inte rakt rättar man ju till det
Ja, jag.
Svårt att förklara men jag brukar först klippa sidorna fram först och sedan klipper jag bak. Man måste dela upp håret i sektioner och klippa som hos frissan annars blir det ojämnt och fult. Lite beror det ju på om du ska klippa det rakt av/toppa eller klippa det i etapper...
Gumlan, jag har varit hos frissan tre gånger i hela mitt liv också.*ler*
Lilou, jag har långt och rakt hår med självfall i som numera är uppklippt. Jag har fått för mig att du har liknande hår. Fläta och klippa funkar inte på oss!
ok
annars är det väääldigt smidigt, hihi
Jepp! Klippa i flata skulle nog inte funka! Har spikrakt har!
Men ska forsoka satta upp haret i sektioner, som du skrev! Ar det bast/lattast att gora nar haret ar torrt eller vatt?
vått!! fast krulltotten här kanske itne ska lägga sig i
Klipper mig alltid själv. Det är helt klart lättast att klipp i blött eller fuktigt hår men man måste komma ihåg att slutresultatet blir annorlunda när håret väl torkat. Så jag brukar feg klippa mig när det är blött och sedan när det torkar så klipper jag lite till där det eventuellt behövs.
Lycka till!
Jag brukar klippa mig själv ibland....har långt hår med lite självfall och eftersom jag har lite uppklippt så är det lättast att ha huvudet upp & ner borsta allt hår från nacken och neråt. Samla ihop och sätt en snodd där du vill klippa av.
Sen klipper man bara rakt av...då brukar det bli lite så där etapp/uppklippt...
OBS! Glömde ju säga att håret ska vara fuktigt...det är lättast då
ja klipper själv
klipper första rakt av sedan klipper jag upp håret med saxen uppvinklad ,liksom skär av håret med dom vassa bladen på saxen
Gulleviva
blir det inte längre typ på sidorna om man gör så? jag skulle vilja klippa mitt hår själv men vågar inte. jag har också uppklippt hår
På Ricky Lake gjorde de så en gång att de satte en hårsnodd mitt upp på tjejens huvud och sen klippte de bara rakt av det blev jätte fint jämna etapper över hela håret, jag frågade min frisör om den metoden och hon sa att hon fått prova på det på en kurs och det funkar verkligen.. man måste bara våga =)
På Ricky Lake gjorde de så en gång att de satte en hårsnodd mitt upp på tjejens huvud och sen klippte de bara rakt av det blev jätte fint jämna etapper över hela håret, jag frågade min frisör om den metoden och hon sa att hon fått prova på det på en kurs och det funkar verkligen.. man måste bara våga =)
Tänk om håret kunde växa ut lite fortare så jag kunde få prova att klippa det själv jag med
Det är så satans dyrt att gå till frissan och morsan klippper inte så värst, så att klippa själv kan inte bli värre!!!